× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

mijn website

  • dennis kampman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-03-2007 18:44 #625731 door dennis kampman (GAST)
mijn website is gemaakt door dennis kampman (GAST)
Hallo volvo'ers,

Ik ben al jaren gek van rally. Het was mijn droom om ooit eens met een achterwiel aangedreven auto rally te mogen gaan rijden.
Nu was mijn keus halverwege vorig jaar op een volvo 360/340 2.0 gevallen.
Maar over deze auto is wat betreft rally zeer weinig te vinden ( ik weet dat het bestaat) en het werd me ook afgeraden.
Er werd me op de volvo original cup gewezen; hierin mogen 240 740 en 940 modellen tegen elkaar rijden waarbij de auto's slechts minimaal mogen worden aangepast.
Ik had liever met een 340/360 gereden omdat dat vele malen aparter is maar ja...
Kijk maar eens op mijn website: www.rallyteam-k-b.nl
Misschien komt het er ooit in de toekomst nog van dat ik met een 360 deel kan gaan nemen 2.3 er in:D

groeten Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2007 22:30 #661877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Hallo Dennis,

Zelf ben ik ook actief in de rallywereld, en wil zeker ook nog een keer achter het stuur gaan plaatsnemen. Ik ben lid van het HTS Autotechniek Rally Team en we doen dit jaar met de Puma S1600 mee. Tijdens de rally ben ik servicemonteur en ben ik verantwoordelijk voor de motor.

De volvo 360 is gehomologeert, de 340 niet. Ik wil het homologatieboek nog een keertje gaan bestellen, kost ongeveer 35 euro. Ik wil ook met de 360 rally gaan rijden. Ik weet dat het financi?el gewoon nog niet kan. Maar soms denk ik stiekem, waarom koop ik niet alvast de auto, en begin het langzaam aan op te bouwen. Naja, heb besloten zolang ik nog studeer geen rallyauto op te gaan bouwen. Mischien dat ik nog van gedachte verander als de juiste 360 zich voor doet :]

Ik heb ook gedacht aan de original cup, echter heb ik niks met de 240 740 en 940. En precies wat jij zegt, het is ook niet uniek. Er heeft een flink aantal jaren terug een 360 meegedaan. Meer weet ik er niet over.

By the way, als je een 2.3 er in wilt lepelen zou ik dat voor jezelf houden. Mag namelijk niet, maar dat hoef ik jou volgens mij niet uit te leggen.

Geef maar aan welke rally je mee doet, kom ik zeker even babelen!

Groeten,

Frits Hendrickx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • dennis kampman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25-03-2007 23:50 #661885 door dennis kampman (GAST)
Beantwoord door dennis kampman (GAST) in topic mijn website
Grappig dat er hier ineens iemand is die ook rally wil gaan rijden met een 360.
Ik kan best begrijpen dat je niks hebt met een 240 ( nou ja) maar zoals gezegd heb ik over meerdere auto geprobeerd uit te zoeken of ik er mee kon rally rijden.
Het ging dan om de Toyota Starlet I en de volvo 360, maar hierover is vrijwel niks te vinden. Ze zijn er beide wel en beide super gaaf.
Neem nu de 360 2 liter < 1000 kilo ( als ik het goed heb) en achterwiel aandrijving. Maar ja er is een volvo cup en via die cup heb ik nu een team leren kennen hier in de buurt en die helpen me overal mee. Ik hoef in principe niks meer zelf uit te dokteren. En je hebt een mooie competitie van auto's die het zelfde zijn.
Als jij het red ( wat echt niet super duur is) om met een 360 aan de start te komen, dan heb je direct een fan:D . Misschien moet je een vragen of je niet deel mag nemen aan de cup met een 360. Het is een volvo en heeft achterwiel aandrijving; misschien kun je iets regelen...
Dit jaar komen we bij bijna alle rallys wel kijken, volgend jaar hopen we de benodigde licenties te halen en te rijden.

groeten Dennis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2007 12:13 #661908 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic mijn website
Er staat momenteel een goede en goedkope kant en klare 360GeenModenaCup auto te koop op Marktplaats...

auto.marktplaats.nl/volvo/79075948-volvo...eet-voor-weinig.html?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • dennis kampman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-03-2007 18:43 #661941 door dennis kampman (GAST)
Beantwoord door dennis kampman (GAST) in topic mijn website
Ik denk niet dat je met die auto aan rally's deel mag nemen.
De rolkooi moet met certificaat zijn en dan kost het zo'n 1000 euri de rolkooi alleen..
Maar voor de rest is zo'n auto wel een hele goede optie. Er zitten goede schokbrekers onder en 1 goede stoel in dus wat dat betreft kun je al bijna geen miskoop doen.
Ik zou zeggen koop hem bouw hem om en gaa ook rally rijden....
Misschien is er ook een rally cup op te zetten voor de 360tigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2007 21:33 #661952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website

denniskampman;20001 schreef : Grappig dat er hier ineens iemand is die ook rally wil gaan rijden met een 360.
Ik kan best begrijpen dat je niks hebt met een 240 ( nou ja) maar zoals gezegd heb ik over meerdere auto geprobeerd uit te zoeken of ik er mee kon rally rijden.
Het ging dan om de Toyota Starlet I en de volvo 360, maar hierover is vrijwel niks te vinden. Ze zijn er beide wel en beide super gaaf.
Neem nu de 360 2 liter < 1000 kilo ( als ik het goed heb) en achterwiel aandrijving. Maar ja er is een volvo cup en via die cup heb ik nu een team leren kennen hier in de buurt en die helpen me overal mee. Ik hoef in principe niks meer zelf uit te dokteren. En je hebt een mooie competitie van auto's die het zelfde zijn.
Als jij het red ( wat echt niet super duur is) om met een 360 aan de start te komen, dan heb je direct een fan:D . Misschien moet je een vragen of je niet deel mag nemen aan de cup met een 360. Het is een volvo en heeft achterwiel aandrijving; misschien kun je iets regelen...
Dit jaar komen we bij bijna alle rallys wel kijken, volgend jaar hopen we de benodigde licenties te halen en te rijden.

groeten Dennis.



De volvo original cup is idd erg handig voor beginners. Helemaal mee eens, maar het is niet onderscheidend. Competitie is leuk, maar ook bij de goedkoopste klasse heb je veel geld nodig om vooraan te kunnen rijden. De 360 is absoluut uitgesloten aan de original cup. Helaas.

En ik ben van mening dat het aan de start krijgen van een 360 echt wel duur is. Licenties, auto opbouwen, BE + trailer + trekauto regelen. Voor 10.000 euro ben je echt niet klaar. En dan nog rijden, inschrijfgeld, banden, benzine, revisie's, etc.

Een 360 geen modena kun je helemaal niks mee. Kooi, stoelen grodels heb je allemaal niks aan. Is allemaal niet gehomologeerd. Dempers veren en mischien wat andere gadgets zou je het dan alleen nog voor doen.

Een 360 rallycup opzetten is zeker mogelijk. Alleen moet iemand zich er aan wagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • dennis kampman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-03-2007 22:13 #661953 door dennis kampman (GAST)
Beantwoord door dennis kampman (GAST) in topic mijn website

rwdstudent;20073 schreef : De 360 is absoluut uitgesloten aan de original cup. Helaas.

En ik ben van mening dat het aan de start krijgen van een 360 echt wel duur is. Licenties, auto opbouwen, BE + trailer + trekauto regelen. Voor 10.000 euro ben je echt niet klaar. En dan nog rijden, inschrijfgeld, banden, benzine, revisie's, etc.


Heb je ernaar geinformeerd bij de VOCH?
Het geld wat je nodig hebt voor het aan de start krijgen overschat je wel degelijk hoor denk ik.
Licentie is altijd gelijk ongeveer 650 euro oid.
Auto opbouwen + aanschaf 4250 euro.
Vervoer regelen of met de auto zelf naar de rally rijden. ( niet de mooiste oplossing)
Ook ik kom er nu achter dat het wel vrij duur is om basis rally te gaan rijden, maar onze oplossing is om over de opbouw 1 jaar te doen en dan te gaan rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2007 09:59 #662147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Ik heb er niet naar ge?nformeerd, maar het staat duidelijk in het regelement. Maargoed, wie niet vraagt...

Opbouwen zal zeker ook goedkoper kunnen, maar dat hangt natuurlijk helemaal af in hoeverre je je 360 wil gaan prepareren. Maargoed, ook dan heb ik nog lang het geld niet.. :D Daarnaast, een jaar rijden kost ook een flinke bult met knaken. E?n rally(sprint) in een jaar kunnen rijden vanwege het geld is ook jammer lijkt me.

Wil niet zeggen dat ik alles uit m'n hoofd zet, het gaat voor mij simpelweg nu alleen nog niet. Komt ook bij dat ik voor mijn studie wellicht een paar jaar naar het buitenland ga.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • dennis kampman (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28-03-2007 14:49 #662171 door dennis kampman (GAST)
Beantwoord door dennis kampman (GAST) in topic mijn website

rwdstudent;20291 schreef : Opbouwen zal zeker ook goedkoper kunnen, maar dat hangt natuurlijk helemaal af in hoeverre je je 360 wil gaan prepareren. Maargoed, ook dan heb ik nog lang het geld niet.. :D Daarnaast, een jaar rijden kost ook een flinke bult met knaken. E?n rally(sprint) in een jaar kunnen rijden vanwege het geld is ook jammer lijkt me.


Voor onze rallydroom van volgend jaar gaan we voor een compleet jaar rallysprint kampioenschap uit van een bedrag van ongeveer 3600 euro.
Ik snap best dat dit niet voor iedereen zo maar even op te hoesten is, maar
je zou ook met drie mensen kunnen rijden. DAn kost het nog maar 100 euro per persoon per maand. Je zoekt nog een paar donateurs ( vrienden kennissen en collega's) als die bv ook nog totaal 600 euro doneren...dan is het nog maar 50 euro snap je.
Overal is een oplossing voor te vinden:D .
Het zou toch echt super zijn als er ooit een 360 not original rallycup zou komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2007 23:23 #662230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn website
Er is vanalles te verzinnen om te kunnen rijden. Maar met de 4 zaterdagen in de maand die ik werk heb ik amper genoeg geld om ook nog eten te kunnen kopen :D Daarnaast blijf ik nu gewoon veel tijd steken in het HTS Autotechniek Rally Team. Komt ook nog bij dat ik nu ?berhaupt geen tijd heb om een 360 op te bouwen.

Als ik klaar ben met studeren ga ik zeker wel rijden.

Ik ga morgen het homologatieboek voor de 360 bestellen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets