Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-03-2013 20:14 #632554 door V300 register
Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto. is gemaakt door V300 register
Mijn vraag heb ik hier maar neergezet. Ik hoop dat die hier op de juiste plaats staat. Vervangen keerringen aandrijfassen (variomatic auto) moeilijk klusje? Hoeveel tijd gaat er ongeveer in zitten? Er van uitgaande dat auto op een brug staat.

Plaatje bijgevoegd. Heb helaas niet zo gauw een gedetailleerdere afbeelding kunnen vinden van die keerring toestanden aandrijfassen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 11:12 #925379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Ik heb laatst de stofhoezen vervangen. Gelukkig had ik geen inbusjes, maar gewone boutjes om de assen los te krijgen. Is op zich te doen, maar keerringen weet ik niet. Er zitten flinke kogels in die assen! En ik heb er nieuw vet in gedaan, uiteraard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 11:21 #925383 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
De 360 heeft na een bepaald jaar inderdaad normale boutjes. Een verademing!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:12 #925403 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
de inbusjes zijn met goed gereedschap ook geen enkel probleem:)

homokineten los aan de secundaire zijde, met een dop 13 de steekasjes verwijderen en dan kun je bij de keerringen. zorg wel voor een passende stempel om ze erin te kunnen tikken! en een tube homokineetvet bij de hand hebben is ook wel prettig, wordt toch altijd kneien met oud vet als je de steekasjes moet verwijderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:27 #925406 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Goed eigenlijk dat die vraag eens word gesteld en dat jij er dan weer een duidelijk antwoord op geeft Anjo, een klusje wat ik ook eens zal gaan doen, getuige de altijd goed in de 80W90 zittende achteras, ach ja het voorkomt wel roestvorming..

Zijn die keerringen nog (goed) verkrijgbaar dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:31 #925407 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
geen id, mijn gevoel zou zeggen het nieteens bij Volvo te gaan proberen maar gewoon direct de maten vergelijken naar wat er in de handel te krijgen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:32 #925408 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Ah ok, ik begrijp hieruit dat het om standaard maten gaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:34 #925409 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
meestal wel, die dingen zijn in zoveel varianten en maten te krijgen dat het me heel stug lijkt als ze voor zoiets het wiel weer opnieuw uitgevonden hebben, dat doen ze liever met lakkleuren en dergelijke:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:39 #925410 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Fijn dat je weer zo af en toe op het forum je sporen nalaat Anjo, dit soort informatie is nu precies wat je nodig hebt om goed onderhoud of reparaties uit te kunnen voeren.

Ergo; meten is weten en dan vrolijk naar de automaterialen zaak o.i.d om de juiste maat erbij te 'scoren'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 20:45 #925414 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
deze zijn gewoon te krijgen bij Born Built Beauties, ik heb ook al een setje liggen

ziet er prima uit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets