Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Lees meer
13-03-2013 20:55 #925416 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Ehhh weet je dat zeker Joost?

We hebben het hier over de keerringen van de secundaire bak cvt, ik zie die niet staan in het boekje van juni 2012 in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 21:38 #925421 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
het gaat toch om nummer 4 van het plaatje uit de startpost?
of begrijp ik dat verkeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 22:06 #925423 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Nog een plaatje gevonden op i-net waar de aandrijfassen, aanzicht variomatic zijde, goed te zien zijn. Betreft Volvo 66 maar dat mag m.i. de pret niet drukken. Weet niet beter dan dat die identiek zijn (of nagenoeg: inbusbouten versus bouten met zeskant kop die zijn toegepast) aan Volvo 340. Bij vervangen van de keerringen meestal misschien niet onverstandig de stofhoezen tegelijk ook te vervangen?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 23:11 #925426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

volvofiel;213279 schreef : het gaat toch om nummer 4 van het plaatje uit de startpost?
of begrijp ik dat verkeerd?


Keerringen zitten dieper. No. vier dient om kogels op plaats te houden. Twee plaatjes hier nog bij (niet van een Volvo) om een en ander te verduidelijken. Zitten er bij een Volvo 340 ook zes kogels in de homokineet? Ik neem aan van wel.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 23:25 #925428 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

volvofiel;213279 schreef : het gaat toch om nummer 4 van het plaatje uit de startpost?
of begrijp ik dat verkeerd?


Nee het gaat inderdaad niet om nr 4 uit het plaatje, de keerringen die we hier bedoelen zitten in de secundaire bak op de plaats waar de as de bak uitkomt en houden de bakolie binnen.


EDIT: de betreffende keerringen staan wel op een exploded view in de PDF bestand betreffende de cvt welke in het leden menu staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 23:28 #925429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Vond nog een instructie filmpje van SKF op i-net.


Vreemd vind ik dat in het filmpje het vet niet direct in het kogelgewricht wordt aangebracht maar in de stofhoes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-03-2013 23:34 #925430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Wouter76;213286 schreef : Nee het gaat inderdaad niet om nr. 4 uit het plaatje, de keerringen die we hier bedoelen zitten in de secundaire bak op de plaats waar bak en uitgaande as elkaar 'ontmoeten' en houden de bakolie binnen.


Eigenlijk differentieel, toch? 'Secundaire bak' is net even iets daarvoor. Betreft wel zelfde behuizing waar ze in zijn ondergebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2013 23:39 #925431 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Alles bij elkaar; de poelies waar de riemen op/in liggen, eindreductie en differentieel heet de secundaire cvt.

Kijk anders even in het leden menu Spurt, daar staat een bult info waar je een hele maand elke avond zoet mee kan zijn ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2013 09:09 #925442 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Ook 6 kogels ja, de pakking nummer 4 dient alleen als afdichting om het vet in de homokineet te houden. De kogels blijven op hun plek door een kooitje dat daar enigzins op lijkt maar dat komt met de as zelf mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2013 09:18 #925446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

AvdAkker;213301 schreef : Ook 6 kogels ja, de pakking nummer 4 dient alleen als afdichting om het vet in de homokineet te houden. De kogels blijven op hun plek door een kooitje dat daar enigzins op lijkt maar dat komt met de as zelf mee


Bedankt voor de aanvulling. Ik dacht in de gauwigheid dat nr. 4 (van de tekening) het kooitje was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets