Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Lees meer
14-03-2013 10:28 #925453 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Duidelijk, sorry voor de verwarring!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2013 16:37 #925513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
die keerringen zijn inderdaad standaard maten, zo te koop bij technische groothandels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2013 18:53 #925516 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Als zowel Anjo, als ons opperhoofd dit zeggen dan kan het haast niet fout meer zijn :nono:

Erg fijn ook dat dit een universeel onderdeel is, hoeven we tenminste niet ons de krampen te zoeken waar het verkrijgbaar is (als het er al is zoals bij veel onderdelen...)

Dit jaar ligt het v.w.b de 340 allemaal op een heel laag pitje (zeg maar gerust waakvlam) maar ik heb het nu ik dit weet voor 2014 op de to-do lijst staan, scheelt ook weer bang zijn dat het oliepeil te laag word in de secundair, en het scheelt een achteras zowel als aandrijfassen die steeds onder de 80W90 zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2013 20:24 #925532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Wouter;213373 schreef : die keerringen zijn inderdaad standaard maten, zo te koop bij technische groothandels.


Nog wat aanvullende informatie in het plaatje hierbij.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2013 20:31 #925533 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
even doorgaan op die bijlage; ik wist niet dat de keerringen voor de poelie zijde anders waren (nr 26 en 17), zijn het ook echt verschillende onderdeelnummers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2013 20:45 #925535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

AvdAkker;213393 schreef : even doorgaan op die bijlage; ik wist niet dat de keerringen voor de poelie zijde anders waren (nr 26 en 17), zijn het ook echt verschillende onderdeelnummers?


Nr. 26 en 17 hebben hetzelfde part no., zijnde 3266632-3. (Dus een ander part. no dan die van de aandrijfas). In de documentatie volgt na de kolom waar de naam van het onderdeel in staat, een dun kolommetje. Daarin staat het getal '3'. Die 3 betekent hier toch niet dat er drie van die dingen toegepast worden? Wat is de betekenis van die drie wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2013 21:14 #925537 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Lucluc;213235 schreef : Ik heb laatst de stofhoezen vervangen. Gelukkig had ik geen inbusjes, maar gewone boutjes om de assen los te krijgen. Is op zich te doen, maar keerringen weet ik niet. Er zitten flinke kogels in die assen! En ik heb er nieuw vet in gedaan, uiteraard.



Was zeker een nogal lastig karweitje, die stofhoezen vervangen? Of had je een pneumatische ashoes spreider tot je beschikking? You tube ashoes spreider:


En dat oude vet, dat zag er niet meer uit als vet, maar meer als uitgedroogde klei? Of viel dat wel mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2013 22:02 #925540 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
je kunt de homokineten vrij eenvoudig demonteren en dan schuif je de ashoezen ook zo op z'n plek:) is nog beter ook, alles even schoonmaken en van nieuw vet voorzien, mag wel na pakweg 25 jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2013 17:52 #925596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.

Spurt;213395 schreef : In de documentatie volgt na de kolom waar de naam van het onderdeel in staat, een dun kolommetje. Daarin staat het getal '3'. Die 3 betekent hier toch niet dat er drie van die dingen toegepast worden? Wat is de betekenis van die drie wel?


voorin het onderdelenboek wordt dit uitgelegd. als ik het mij goed herinner heeft dit met de verkrijgbaarheidsstatus ten tijde van drukken van het onderdelenboek te maken. Vandaag de dag niet meer relevant... :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2013 18:20 #925598 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen keerringen aandrijfassen vario auto.
Heb het even opgezocht. Die (smalle) kolom bevat de 'BPSR - code'.

- 1 - 6 = denote the stocking grade


- 7 = not stocked by Volvo Central Warehouses C1, C2


- 8 = part not stocked as spare


- 9 = exchange unit (see Exchange System Catalogue for further information)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets