Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2013 19:09 #633008 door V300 register
Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme is gemaakt door V300 register
Goedeavond allen,

Mijn naam is Jordi en ben sinds afgelopen vrijdag "eigenaar" van een donker rode 340 vario uit '82. Hij rijd erg goed en loopt ook mooi rustig en ben er ook heel blij mee! Alleen zijn er nog wel een paar puntjes waar aan gewerkt moet worden natuurlijk.

Een daarvan is het schakelen. Soms heeft ie opeens zin om tandjes te gaan poetsen bij het schakelen. Dit is voornamelijk wanneer ik na het rijden ergens moet inparkeren en meerdere keren tussen voor- en achteruit moet schakelen. Als je dan een beetje gas geeft merk je ook dat ie weer deels uit de versnelling schiet. s' Ochtends als ik vanuit de P naar de R schakel doet ie het altijd prima en ook als ik daarna weer verder schakel naar de D.

Ik heb al meerdere verhalen gelezen over mensen die hier last van hebben, maar ik heb nog nergens een uitleg kunnen vinden over hoe je dit nou precies moet afstellen en aangezien binnenkort het koppelingshuis er onder uit moet om de keerringen te vervangen, leek het me wel handig om dan meteen ook maar de afstelling te doen.

Om een lang verhaal kort te houden: kan iemand mij uitleggen hoe het schakelmechanisme moet worden afgesteld?

Alvast excuses als ik gewoon scheel heb gekeken en het toch ergens uitgelegd stond :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-11-2013 23:17 #940048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Welkom hier! Ik denk dat ik weet welke auto het is. Zuinig op zijn, want dat is nog een hele harde.

Geen gas geven tijdens het schakelen. Starten altijd in N, niet in P, want dat kan je je koppeling kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2013 07:35 #940056 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Ik geef nooit gas en rem ook niet bij het schakelen. Ook start ik altijd in N ja, vandaar het vermoeden dat het schakelmechanisme afgesteld moet worden :)

Op een paar kleine plekjes na is het inderdaad een zeer harde auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2013 08:30 #940057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
foto's ? :worship::groovy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2013 08:50 #940060 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Ik denk dat je de kunststof busjes in je schakelmechanisme eens moet bekijken.
Als die uitgesleten zijn kan dat je een hoop problemen geven.
Daarna moet je pas verder kijken naar de afstelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2013 09:43 #940062 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Dat had ik inderdaad gelezen, en dat kan het prima zijn(speling op het mechanisme is wel te merken), maar waar kan ik dat vinden? Zit dat dan boven het koppelingshuis?

Ik zal van de week eens foto's maken en hier plaatsen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2013 15:12 #940069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Hierbij de beloofde foto's:






Zoals te zien nog wel wat werk zowel interieur als exterieur, maar het technische aspect heeft momenteel prioriteit, omdat pa niet heel blij is met de lekkende olie op de oprit. Alleen moet ik om dit te kunnen repareren nog wel een plek vinden met een brug waar ik kan sleutelen. Ik doe er dan ook meteen een grote beurt bij, dus vloeistoffen, pakkingen en filters vervangen.

Als iemand trouwens nog 2 van die logos voor op de zijschermen heeft, let me know!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2013 15:21 #940070 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Hee, ik ken die wagen. Had ik nog bijna gekocht zelfs, maar ik heb er al 3 en dat is genoeg vond mijn vriendin - en ze heeft gelijk. Maar nu ik je foto's zie gaat het weer kriebelen.

Prachtig met die striping, die velgen, die kleur.. helemaal geweldig. Inderdaad zuinig op zijn, het is een bijzonder goed exemplaar met een heerlijk lopend motortje.
Steek er wat geld in om die lekkage op te lossen en de vario af te stellen en je kunt er heel lang mee vooruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2013 18:31 #940074 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
hey, daar heb ik ook al eens aan gesleuteld; sterker nog, een ander motortje in gehangen:) is wel weer wat jaartjes geleden inmiddels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-11-2013 19:37 #940075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afstellen selectie hendel/schakelmechanisme
Dat verklaart dan waarschijnlijk ook waarom er een Renix ontsteking op zit!
Ben jij dan ook verantwoordelijk voor het verwijderen van de carterontluchting en het rechtsreeks op het luchtfilter aansluiten ervan? :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets