Forum update

Lees meer
09-11-2021 23:24 #1041753 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Vreemd, krijg je iets van een melding te zien waarom het niet zou kunnen? Ik zie zo snel namelijk geen probleem... maar zal er morgenmiddag even opnieuw naar kijken, misschien dat ik het dan wel zie... :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2021 13:15 #1041758 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Ik zie niks geks waarom het niet zou kunnen? Een topic aanmaken kan niet als lid, maar je kan wel een reply geven op berichten die er zijn aangemaakt. Zou je een printscreen kunnen maken van wat je ziet in dat topic?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2021 05:15 #1041759 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Forum update
Dit hele venster om een reactie in te typen mist, en er staat: You are not authorized to view this page

op die plek.

zal vanmiddag wel een printscreen maken als ik achter een vaste pc zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2021 09:56 #1041762 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update

Steven340;n417776 schreef : Dit hele venster om een reactie in te typen mist, en er staat: You are not authorized to view this page

op die plek.

zal vanmiddag wel een printscreen maken als ik achter een vaste pc zit.


Heb even een test account gemaakt, en zie het inderdaad, nu even kijken waarom we die rechten niet hebben. Zit hem in de V3C-leden, die krijgen dit terwijl we lees/schrijf rechten hebben. Ik ga op onderzoek...
[ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium","title":"Knipsel.JPG","data-attachmentid":417782}[/ATTACH]
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2021 10:52 #1041766 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Opgelost, bleek inderdaad in de rechten van V3C clubleden mis te gaan, die hadden blijkbaar geen rechten om te reageren, wat wel gek is want voorheen in het 'oude' forum kon dat wel? En eigenlijk hebben we met de migratie daar niks aan hoeven te veranderen. Dat ging 1 op 1 gewoon mee namelijk.

Binnenkort ga ik overigens nog weer een update van het forum installeren naar versie 5.6.5, zijn vooral wat technische achtergrond zaken zoals ondersteuning van PHP8. Een verbetering voor gebruikers is dat het foto album dat je kan aanmaken in een bericht nu ook in volgorde is te schuiven en niet meer aan de volgorde van je bestands selectie zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2022 20:40 #1042000 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Blijkbaar was er tussen gisteren en vandaag een storing, ik zie in de log inderdaad een probleem, maar die is inmiddels opgelost.
Mooi moment om even aan te kondigen dat we binnenkort naar een nieuwe versie gaan, 5.6.7. Dan kunnen we ook van PHP versie 7.4 naar 8.1 dan zijn we daar voorlopig ook weer even vanaf.

Nieuwe functies die straks in het forum zitten, waaronder gebruik van #hashtags bekend van de sociale media:

Types of Hashtags allowed:
- Tag: These will match tags that currently exist on your system.
- Channel Name: This will match any of your existing channels. After saving the hashtag will be replaced with a link to the channel specified.
- Node ID: Allows you to create links to any specific node on your site. This will pull the node title and use it as the link.

After the user types the # (hash) and three characters the system will automatically pop up a search box of results they can select from. As they continue typing, the results will be refined. This allows user to easily find the content that they want as a link.

Verder worden er wat bugs opgelost in deze versie, en zouden de fotoalbums sneller en beter moeten werken. Ik ben de boel aan het voorbereiden, elke keer wat. Zodra ik zover laat ik even weten wanneer ik de update doorvoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2022 19:53 #1042002 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
In de test omgeving heb ik de nieuwe versie nu goed draaien, daarbij werkt dus inderdaad de #hashtag functie maar ook de @gebruiker functie is verbeterd. Dus je kunt mensen dan ook taggen op hun username in je berichten. (Dat was er al maar werkte niet altijd)

Even onder voorbehoud wil ik morgenavond 8-4 tussen 20 en 23 uur even de update doen, in principe zou dat in een uurtje klaar moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2022 22:49 #1042114 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Forum update
hi Kevin, indien je begint met een post en nadien besluit om een quote in te voegen, wordt de quote over het eerder getikte stukje tekst geplakt; is hier wat aan te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2022 14:00 #1042125 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update

AvdAkker;n418131 schreef : hi Kevin, indien je begint met een post en nadien besluit om een quote in te voegen, wordt de quote over het eerder getikte stukje tekst geplakt; is hier wat aan te doen?


Dit klinkt onhandig, ik schrijf hem op mijn to-do lijstje ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2022 14:01 #1042315 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Vanmiddag het forum bijgewerkt naar versie 5.7.1, vooral wat beveiligingsupdates en wat zaken op de achtergrond voor het beheer.
Aan jullie zijde:
  • Resolved an issue that caused the Upload Attachments button to appear malformed.
  • The system will now remove the "Answered" status flag on topics where the answer is deleted.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets