× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Lees meer
16-09-2010 12:44 #846014 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Voor alle 6mm intern slangen achterin ben je zo'n 1,5 meter kwijt

Ik had voor alle stukken slang van 6 mm intern 5 meter gehaald en heb hier nu nog ca 2,5 meter liggen.

Ow, misschien ten overvloedde maar de retour slang op de tank is 5mm intern. (en pas heel goed op de 'tonnetjes' in de synflex leiding, dat je ze niet kwijtraakt en de slangklem ook ter hoogte van deze 'tonnetjes' monteerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2010 13:12 #846016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Nee, dat komt goed want die tonnetjes zaten ook voor bij de brandstof pomp.
Ik heb onder de auto wel al een stuk vervangen aan de voorkant van de achteras, volgens mij was dat wel een 12 mm stuk!??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2010 17:06 #846040 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ja dat klopt, dat is de ontluchtings slang van de tank zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2010 19:57 #846074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ok? dan haal ik 2 meter 6 mm, dan heb ik denk ik nog een 60 a 70 cm 12mm nodig en een stukje van 50 cm 5mm. Zinkspray en lak staat ook al klaar voor als er onderop nog wat gedaan moet worden, tank zal ook wel wat roestig zijn aan de bovenkant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-11-2010 23:35 #853150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Hoi Wouter!!!!

Nou, ik heb het gedaan hoor, de slangen zijn achter vervangen en toen ik onder de auto lag rook ik echt de benzinedampen, dus het was waarschijnlijk hard nodig.
Het stukje van 5 mm op de tank kreeg ik er niet op en daar heb ik ook 6 mm gedaan, zat er trouwens ook op!!
Wat heb ik gebruikt behalve een zwik klemmen:
12 mm, 2 stukkies 1 x 32 cm en 1 x 33 cm.
6 mm, 90 cm voor de ontluchting, 18 cm van de tankdop naar de ontluchtingsslang, 2 x 10 cm van de tankdop naar bovenkant expansietank en van de onderkant expansietank naar het y-stukje op de 12 mm slang. En 2 x 9 cm bovenop de tank naar de leidingen naar voren toe.
Zo, er nu eens kijken wat voor effect dit gaat hebben behalve stank vermindering.

Sommige slangetjes waren kurkdroog, echt uitgedroogd en andere waren echt helemaal doorweekt!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2010 12:27 #853157 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Kijk aan, ook leuk dat je meteen even de preciese lengte aan slang opschrijft die je hebt gebruikt.

Deze actie zul je met een beetje geluk wel gaan merken in het benzine verbruik, de damp die je nu niet meer zal ruiken verdwijnt dan immers in je motor i.p.v in de buitenlucht.

Na zo'n 20 jaar hebben die slangen hun langste tijd echt wel gehad, zeker omdat sommige van de slangen van nogal inferieure kwaliteit waren fabrieks af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2010 13:44 #853162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Vooral die slangetjes bovenop de tank waren heel verdacht, die sopte bijna!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2011 18:53 #867514 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
@Steven, Diede of Wouter N;

Zou ??n van jullie de eerste foto in de How-to willen vervangen door onderstaande foto?

Ik heb hier even als wijziging de binnendiameter van de vulslang op vermeld, met dank aan Marcel vd M voor het opmeten hiervan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2011 20:27 #867528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
[mod]DONE![/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2011 21:26 #867540 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Dank je Steven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets