How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb totaal geen autotechnische kennis buiten wat ik zelf al geklust heb, dus van daar :woops:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Let bij het aansluiten van de rubber slangen op deze leidingen dat je de slangklem op het gedeelte monteert waar de stalen busjes aan de uiteinden hiervan in de synflex leidingen zitten. (zie ook de foto's hiervan in de how-to)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wouter76;200757 schreef : Nee die gaan als het goed is een Volvo leven lang mee.
Mooi! Maar het ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang een Volvo leven is. Tegen de tijd dat ik een opaatje van 80 ben, is de Volvo haast 85. Dan zullen die leidingen toch onderhand wel vervangen moeten worden :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Moet ik na het vervangen van de leidingen de zaak ontluchten? Zo ja, hoe?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
In de werkplaatshandboeken staat ook niks over ontluchten na vervangen van de benzinepomp bijvoorbeeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
ontluchten doet hij eigenlijk vanzelf, bij een injectie kun je de elektrische pomp doorverbinden om zonder te starten al brandstof op te pompen, bij een carburateurmotor zul je wel moeten starten voor een seconde of 10/15/20 voor de vlotterkamer weer aangevuld. gewoon de choke uittrekken tot hij aanslaat en verder niets doen, als hij afslaat gewoon opnieuw starten. heeft geen zin om met choke/gas te spelen als er nog geen benzine de vlotterkamer in komt;)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb nog wel een kleine aanvulling voor de how-to, een paar slangen zijn namelijk anders bij een 1700:
-De aanvoerslang van de synflex leiding naar de brandstofpomp is 8mm (hier zit ook dat in-line filtertje tussen.
-De slang tussen de carburateur en de dampbel-afscheider is 8mm aan de kant van de carburateur, en 6mm aan de kant van de dampbel-afscheider. Dit zijn bij mij 2 slangetjes met verbindingsstukje, maar het kan origineel anders zijn omdat de slangklemmen er vrij nieuw uitzagen.
-5mm slang heb onder de motorkap niet nodig gehad, alles is 6 of 8mm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.