× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Lees meer
15-05-2017 22:04 #967613 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Zie ander topic hierover. Gewoon twee touwtjes er aan en daarmee later terug trekken :) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 17:07 #979876 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Mooie post, mag ik wat vragen? Hoeveel cm van elke slang heb ik nodig? Als je dat moet uitzoeken dan hoef je dat echt niet te doen dan kom ik er wel achter in de praktijk maar stel je weet het uit je hoofd zou ik dat fijn vinden :) aangezien mijn 340 altijd zo naar benzine stinkt in het interieur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 17:56 #979881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Gerben;252300 schreef : Hoeveel cm van elke slang heb ik nodig?

Ik zou 2,5 meter slang van 6mm halen, dan heb je een stuk op reserve. Uit ervaring weet ik dat dat altijd handig is gezien die vaak voorkomen. Een meter van 5mm en ik dacht een halve meter van 12mm maar die laatste weet ik niet zeker.

Brandstofslangen zijn niet duur, en handig om een stuk te hebben liggen mocht er een keer ergens een of ander slangetje vervangen moeten worden. Daarnaast is het handig om een assortimentsdoos slangenklemmen aan te schaffen, ook die komen vaak van pas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2018 19:40 #979883 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Aan een halve meter 12mm intern heb je zeker wel genoeg hoor.


Ik zie inderdaad dat ik de lengtes niet heb vermeld in de openingspost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-10-2018 21:32 #979885 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Maakt niet uit hoor maar dan weet ik dat voordat ik de boel open heb liggen en te weinig heb :( bedankt en fijne avond!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2019 13:22 #983821 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Als je de slangen stuk voor stuk vervangt, kun je dus hooguit dat ontluchtingsventiel omdraaien. Wat heeft dat voor consequenties? En waar wijst de pijl normaal gesproken na toe. (boven of onder?) Op de foto lijkt de pijl van boven naar onder te lopen. Ow ja zie het staan hoe hij hoort te zitten op de kleine foto.

En als je die verkeerd omdoet? Dan ontlucht je tank niet toch? En dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2019 10:49 #983848 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
de tank zal ten alle tijden ontluchten, dat doet hij namelijk via de dikke 12mm slang.
als je het voor elkaar krijgt om de terugslagklep verkeerdom te monteren dan functioneert het expansievat niet en is het net alsof je weer in een 343/345 rijd (die hadden die tank namelijk niet)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2020 20:16 #984300 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Tijd om dit topic nog eens omhoog te halen!

Voor wie het nog niet gedaan heeft, vervang je benzineslangen preventief!!


Afgelopen weekend was de ALV. De 360 stond met een volle tank klaar. Zaterdag nog even 150 KM met een aanhanger met huif gereden en voor zondag stonden 280 KM op het programma. Maar op de terugweg begon het lampje al te knipperen na 370KM.
Uiteindelijk met billenknijpen de 400km gehaald, maar de tank was helemaal leeg. 57 liter weg, 1:7! Zelfs met een stukje aanhanger wel erg onzuig...

Bij het tankstation viel het niet direct op, maar thuis rook ik dat de auto toch wel erg naar benzine stonk. Kap open en jawel hoor, de benzine zat over het inlaat traject en de hele chasisbalk zat onder. Stukje slang op het benzinefilter in de motorruimte stuk, spoot zo over de inlaatslang....
Stukje ingekort en het was verholpen, maar zsm nieuwe slangen kopen en vervangen.

Ironisch genoeg heb ik vorig jaar nog alle slangen van de tank vervangen, maar niet in de motorruimte.:crazy1:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2020 20:31 #984301 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Oei, dat kan link zijn als het in het motorruim lekt.


Vooral bij de 1400'tjes (en ook 1700) gaat de 12mm slang vaak lekken die boven op de tank zit.
Alleen bij vol tanken vaak goed te zien.

Die heeft naast de vulslang ook best wel te lijden, al het vuil dat het wiel opspat komt op die slang als je geen spatlappen hebt.
Ook inmiddels al eens gezien dat vacuüm slangen als brandstof slang wordt gebruikt :crazy2: ........ en andersom....... het blijft ook lastig :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2020 21:28 #984303 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Steven340;257320 schreef : Oei, dat kan link zijn als het in het motorruim lekt.



Gelukkig spuit het dan aan de inlaatzijde, maar kan idd alsnog link zijn. Hele chasisbalk was nat van de benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets