Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 13:07 #626708 door V300 register
Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik wil in mijn 360i GL uit '87 een GLT klokkenwinkel inbouwen (econometer en buiten temperatuurmeter extra t.o.v. GL). Wat heb je hier allemaal voor nodig en hoe sluit je dit aan? Ik heb mijn km teller overgezet in de GLT klokken om mijn eigen km-stand te houden (91.652 echte km!!:cool:) en er zit ook verschil in de blauwe printplaat. Ik heb ook een vacuumslang aan de econometer gedaan en die bevestigd op het inlaatspruitstuk, dan zou hij het moeten doen of moet er nog meer aan? De buiten temperatuurmeter heb ik nog niks aan aangesloten, hoe moet je deze aansluiten en waar zit de buiten temperatuursensor?

Alvast bedankt voor de hulp!

Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 13:42 #688654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
De temperatuursensor zit standaard niet in je auto. De makkelijkste manier om eraan te komen is een Volvo 480 op een sloperij te opereren. De sensor zit daarbij aan de achterkant in de grill (onder de bumper) geklikt. Je sluit deze sensor aan op de 1e en 7e draad van rechts in de rechter witte stekker achterin je klokkenwinkel.

Je econometer sluit je inderdaad aan op het inlaatspruitstuk, al dan niet via een T-stukje in ??n van de vacu?mslangen die al onder je motorkap liggen. Je hebt verschillende opties, waarover al behoorlijk wat is geschreven hier op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 17:07 #688664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
het kan ook al zijn dat de bedrading er al zit voor je temp censor.
haal je voor bumper er af en kijk in de koker balk daar zit als het goed is een conector met twee draden en wat betreft de sencor van de 480 hij zit achter het volvo logo in de gril en is de zelfde als die van de 360

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 18:22 #688666 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
De econometer heb ik wel aan de praat gekregen, dat was niet zo moeilijk. Maar ik heb de buiten temperatuurmeter nog niet aan de praat, want ik heb geen buiten temperatuur sensor. Ik ben bij drie 480's wezen kijken op de sloop maar bij geen een zat de voorkant er nog aan. Iemand toevallig nog zo'n sensor liggen? En kan iemand mij vertellen, of een foto sturen, waar zo'n sensor origineel bij een 360 hoort te zitten?

Bedankt tot dusver!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 20:18 #688673 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
hij zit orgineel in de kokerbalk achter de bumper aan de bijrijders kant
Haal de twee afdek kapjes uit je bumper en draai de boutjes los (dop 13)
Twee aan elke kant dan de bumper naar voor halen en kijk in de kokerbalk of je twee draadjes ziet zitten met een concector daar moet die op en zet hem met een trekbandje vast aan je kokerbalk.
bij mij is die er net uit dus kan geen foto's maken zal kijken of ik nog een censor heb liggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2007 20:58 #688917 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

twkuiper;40216 schreef : De temperatuursensor zit standaard niet in je auto. De makkelijkste manier om eraan te komen is een Volvo 480 op een sloperij te opereren. De sensor zit daarbij aan de achterkant in de grill (onder de bumper) geklikt. Je sluit deze sensor aan op de 1e en 7e draad van rechts in de rechter witte stekker achterin je klokkenwinkel.

Je econometer sluit je inderdaad aan op het inlaatspruitstuk, al dan niet via een T-stukje in ??n van de vacu?mslangen die al onder je motorkap liggen. Je hebt verschillende opties, waarover al behoorlijk wat is geschreven hier op het forum.


Top info! Dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2007 00:45 #689193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Ik wil een paar foto's bijvoegen van mijn voorkant (zonder voorbumper), maar het uploaden van de foto's lukt niet. Ik ben namelijk bang dat ik geen voorbereiding heb voor een buiten temperatuur meter. Kan iemand vertellen waar dit zou moeten zitten? Ik weet al wel in een kokerbalk aan de bijrijderskant, maar precies bedoel ik. Ik denk dat ik dan maar een 400 serie sensor in de kokerbalk moet plaatsen...
Jammer dat die foto's het niet doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2007 01:32 #689198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
ahrg, geeft dat ook alweer problemen.

ik heb jouw mailtje gehad, ik zal even vragen of een moderator dit probleem ook kan oproepen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2007 17:07 #689231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Als je de voorbumper eraf hebt, en je kijkt in de kokerbalk aan de bijrijderskant, dan zie je aan de links (volgens mij) drie gaten zitten. In een van die gaten moet de sensor gezet worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-11-2007 22:30 #689245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
en daarvoor hoef je eigenlijk niet eens de bumper los te maken :)
je kunt hem er zo infriemelen.
die sensor van de 480 komt met kliksysteem en volgens mij druk je die er zo in :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets