Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

Lees meer
11-01-2013 00:05 #922514 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

setsunakaede;210245 schreef : Begrijp ik nou goed dat jouw temperatuurgever drie draden heeft?
Degene die er origineel op hoort, heeft er maar twee. Die sluit je op de genoemde pinnen aan; de klokkenwinkels zijn pin-compatible.



Mijn temperatuurvoeler heeft er maar 2 (bruin en zwart) de zwarte is erg lang, en die zit achterop de klokkenwinkel, en die bruine is massa.

Alleen wat ik niet begrijp is er moeten 2 draden in een stekker van de klokkenwinkel gezet worden, waar komen deze draden vandaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2013 15:31 #922528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Die komen beide van je temp klokkenwinkel vandaan....
Zelf even trekken dus. Bruin gaat bij mijn weten ook naar je klokkenwinkel toe.

[edit] dat ding wat jij hebt is h??l anders dan een std versie, de normale heeft twee draden die beide geisoleerd van de behuizing er uit komen (en intern zitten deze op weerszijden van een temperatuurvariabel weerstandje vast). Ik weet niet of deze temp sensor uberhaupt wel goede waarden gaat aangeven, zelfs al krjig je hem goed aangesloten.
[edit 2] Werkplaatshandboek zegt pin 6 en 12 (dat is dus 1 en 7 maar dan vanaf de andere kant :p) waarbij pin 6/7 aan de massa moet en pin 1/12 aan de andere kant. Je kan het nakijken in het document "TPonbekend - Elektrisch Systeem beschrijving 1985 (aanvulling zie TP35280-1).pdf" bij de werkplaatshandboeken in het ledenmenu, pagina 72.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2013 15:36 #922529 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
de achterkant van de betreffende klokkenset



lijkt me toch vrij standaard. Het is geen VDO he?

De meter is een geheel met de behuizing, geen knutsel-actie. De Zwarte kabel (hier ingeprikt op meter) naar sensor, bruine kabel op chassis v.d. auto.
Wat je met die platte stekkers moet of wat er mist, weet ik niet.

Heb je hem al geprobeerd? Met zoals je stekkers nu zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2013 01:17 #922553 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Ik heb hem nog niet geprobeerd, momenteel even weinig motivatie om iets te doen, hopelijk van het weekend

powerflux;210280 schreef : de achterkant van de betreffende klokkenset



lijkt me toch vrij standaard. Het is geen VDO he?

De meter is een geheel met de behuizing, geen knutsel-actie. De Zwarte kabel (hier ingeprikt op meter) naar sensor, bruine kabel op chassis v.d. auto.
Wat je met die platte stekkers moet of wat er mist, weet ik niet.

Heb je hem al geprobeerd? Met zoals je stekkers nu zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2014 22:13 #947412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

setsunakaede;210279 schreef : Je kan het nakijken in het document "TPonbekend - Elektrisch Systeem beschrijving 1985 (aanvulling zie TP35280-1).pdf" bij de werkplaatshandboeken in het ledenmenu, pagina 72.


?? Waar vind ik dat document?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2014 22:19 #947414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

GijsvandeLagemaat;228604 schreef : ?? Waar vind ik dat document?


Als je lid bent van de club in het ledenmenu op de homepage van de clubsite. Ben je geen lid, dan ontbreekt het kopje ''ledenmenu'', dus dan kun je het betreffende document niet vinden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2014 22:28 #947416 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Nu nog even nergens Gijs, daar kun je pas bij als je lid wordt.

Dat geschreven hebbende, schroom vooral niet, het lidmaatschap biedt je vele voordelen!

EDIT: Mjah lekker Bart, maai anders even het gras voor mijn voeten weg...of wacht, jij typt gewoon wat sneller misschien :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2014 23:08 #947420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Beter een keer te veel dan te weinig zeggen hoeveel je hebt aan een lidmaatschap :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2014 17:25 #947436 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Zo is dat, hoe meer zielen hoe meer vreugd en zo houden we met zijn allen het Neerlands erfgoed rijdende, of op zijn minst uit de klauwen van de shredder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets