Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2009 15:26 #792227 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Van de week heb ik een temperatuur sensor van een 480 van de sloop gehaald. Dat ging makkelijker dan in dacht. Maar ik weet nog niet echt waar ik em plaatsen moet. En ik kan niet precies zijn waar vandaan de foto genomen is. Kan iemand dit mijn nog even uitleggen. Niet dat ik vanalles moet gaan slopen. :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2009 15:28 #792230 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
linker varioroostertje of afdekkapje in je voorbumper verwijderen en als je dan je gezicht voor de koker houd zie je hetzelfde tafereel als op bovenstaande foto, maar dan nog zonder de temp-zender:+ er zit op die plek wel een gat waar de sensor in geklikt dient te worden uiteraard, of de bedrading er ligt hangt af van het uitrustingsniveau van je 340/360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2009 17:35 #792260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Technisch gezien is dat het rechtse roostertje of kapje natuurlijk :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2009 17:36 #792262 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
bijdehandjes gegeten?

ja je hebt wel gelijk:humor: ik bedoel uiteraard het linker roostertje/kapje als je naar de voorbumper kijkt en dus voor de auto staat:P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2009 17:40 #792267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Ik snapte er al niets van ;)

Om even ontopic te blijven: Weet iemand of bij een Smiths meter een andere sensor zit? Ik heb hier een zo'n ding liggen en daar zit een stalen schroefsensor bij. Is dat origineel? Anders gooi ik een sensor van een mk3 erbij want die heb ik toch nog een handjevol liggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-08-2009 00:02 #793761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Heeft iemand trouwens nog een temperatuur meter liggen voor een zacht prijsje liggen? Ik kan hem nergens te koop vinden. Morgen nog even op de sloop kijken maar.

Trouwens, de buitentemperatuur meter van een 740, weet iemand of dat past in het dashboard en de bedrading er geschikt voor is. Maar ook of het een beetje staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2009 00:04 #793762 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
bedrading is niet boeiend, dat is zo aan te passen.

v300 temp metertje heeft voeding, massa en 2 uitgaande draden voor de sensor en that's all.

of 't staat; geen idee ik ken die metertjes niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-08-2009 13:52 #793902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten

Arthur360;116655 schreef : Heeft iemand trouwens nog een temperatuur meter liggen voor een zacht prijsje liggen? Ik kan hem nergens te koop vinden. Morgen nog even op de sloop kijken maar.

Trouwens, de buitentemperatuur meter van een 740, weet iemand of dat past in het dashboard en de bedrading er geschikt voor is. Maar ook of het een beetje staat.


ik heb nog een tellerunit liggen, dus zal wel even voor je kijken. moet ook nog ergens zo'n sensor hebben liggen met stekker en een eindje draad eraan.

betreft die bedrading. of het is voorbereid in de witte stekker, pin 1 en 7 en anders is het zo te maken.

in mijn ex volvo (nu van m'n broer) heb ik gister dat alles aangesloten.
pinnen waren ook niet aanwezig maar ik had nog een oude kabelboom liggen van een sloper, en daar zaten ze beide wel in.
en dankzij het makkelijke kliksysteem kun je die 2 pinnetjes zo bijsteken in de stekker ;)
doorvoer van de kabel en vacuumslang voor de econo meter kunnen beide door het doorvoerrubber van de km teller ;)

en betreft de foto van de temperatuursensor in de kokerbalk van de bumper op de vorige pagina. die hoort dus andersom he ;) dat de sensortop zelf in de balk zit en niet de bekabeling. (even de bumper eraf halen maakt het 200x makkelijker.

betreft het aansluiten van de econometer is het makkelijkst om hiervoor de vacuumleiding te pakken die naar de rembekrachtiger loopt (zoals eerder vermeld door wouter) binnendiameter van deze buis is 10mm en hiervoor kun je een t stuk halen bij de brezan, alleen dan is de aftakking ook nog 10mm. hiervoor moet een verloopstukje gemaakt worden dan om de 5mm buis die over de econometer schuift op aan te sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-08-2009 14:13 #793904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
Hallo Arthur,

Ik heb pas mijn buitentemperatuursensor aangesloten met een ntc weeerstandje van 50 cent.
Werkt uitstekend.
Een temperatuur sensor kost bij de dealer 35 euro.
Alles staat in het topic over mijn auto, de nieuwe volvo 340 van ben. Dit staat bij de showroom. mijn naam is ben340dl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-08-2009 12:35 #793980 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
De sensor van een 480 is precies dezelfde. Daar zit ie bovendien zo ongeveer standaard in, en je ziet ze erg veel op sloperijen staan, is vrij goed te vinden dus. Hij zit bij de 480 onder de bumper, achterin de grill geklikt. Meestal kost je dat ook 50 ?ct of iets van die orde van grootte (hij past ook uitstekend in je broekzak, maar dat heb ik van horen zeggen) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets