Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 17:48 #910798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Ovlov 3.6L;203151 schreef : Die plakkertjes heb ik slechte ervaringen mee. Naar mijn mening is er een chemische verbinding elastische verbinding nodig bij zoiets (voetje van de spiegel is vaak kunststof of staal welke een totaal andere uitzettingscoefficient heeft vergeleken met glas).
Ofwel, gebruik liever lijm. Da's meestal wel duurder maar kan beter tegen temperatuurschommelingen.
Heb goede ervaringen met: Bison

Maar iets zegt me dat:
Loctite 319 ook goed spul moet zijn.



Die Bison die jij noemt, daar heb ik 'm drie jaar geleden mee geplakt. Dat setje bevat een matje dat je op formaat van het voetje moet uitknippen en op het voetje, na daarop de lijm aangebracht te hebben, dient aan te brengen. Dat mijn binnenspiegel er onlangs weer af was gevallen komt omdat mijn auto in de zon heeft staan bakken. Onder invloed van warmte worden veel lijmen week. Het metalen zwarte deel van de spiegel was gloeiend heet. Ik kon het absoluut niet vastpakken. Het voetje is van metaal. Het zit weer op het glas. De tijd zal moeten leren hoe lang het houdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2012 17:59 #910799 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Plakkertjes hielden het bij mij meestal 1 week uit :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2012 12:48 #910831 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Als het echt allemaal niet werkt, dan kan een magneet aan de buitenkant misschien helpen, mits het stukje metaal magnetisch is.
































Natuurlijk is dit totale onzin, maar dat vind ik ook leuk......:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2012 21:22 #910854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
ik heb het ook een keer met zo'n plakkertje gedaan bij de BB. originele bevestiging was al eens afgebroken geweest en de lijmresten moest ik eerst met een pakkingschraper van de ruit halen.

Die spiegel zit nog steeds als een huis trouwens. Wel zie je bij de BB het plakkertje vrij goed zitten van buitenaf, origineel was het bij die spiegel een geschuurd metalen blokje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2012 22:12 #910857 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
precies Wouter, en de lijm die ik gebruikt heb (zie bericht nummer 2 in dit topic) is glashelder, waardoor het precies zoals origineel zit

die plakkertjes van de Ford-dealer hielden het bij mij een maand vol, zal waarschijnlijk ook komen omdat een of andere onbenul in de jaren '90 al eens de lijmresten hardhandig van de ruit heeft verwijderd (ruit is op de plek van de spiegelvoet helemaal mat geschuurd)

Dat pleit des te meer voor die lijm trouwens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2012 22:48 #910860 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

volvofiel;203212 schreef : precies Wouter, en de lijm die ik gebruikt heb (zie bericht nummer 2 in dit topic) is glashelder, waardoor het precies zoals origineel zit

die plakkertjes van de Ford-dealer hielden het bij mij een maand vol, zal waarschijnlijk ook komen omdat een of andere onbenul in de jaren '90 al eens de lijmresten hardhandig van de ruit heeft verwijderd (ruit is op de plek van de spiegelvoet helemaal mat geschuurd)

Dat pleit des te meer voor die lijm trouwens!


Veel lijmen hechten op een matte (ruwe) ondergrond beter dan op een gladde.
Dat plakkertje van Ford waarmee ik de spiegel nu heb teruggezet voelt wiebelig aan. Geeft mij geen solide gevoel. Dat voetje (20 x 28 mm) is in ieder geval veel te krap bemeten. Weet iemand op ons forum of andere merken auto's, die al te vinden zijn op de sloop, royalere (grotere) voetjes toepassen die bruikbaar zijn voor onze Volvo's? Ter plaatse van het spiegelvoetje kan ik, zo op het oog, geen kromming in de voorruit waarnemen. Is die er ook niet? In het spiegelvoetje (van onze auto's) zit in ieder geval geen kromming (die dan een eventuele kromming van de vooruit zou moeten volgen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 19:47 #910972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Mijn binnenspiegel is ook naar beneden gekletterd...

Net langs de forddealer geweest, en zo'n plakding gekocht. Vond het nog niet erg plakkerig ofzo. Maar misschien hard het nog wat uit ofzo?

Ik zal laten weten hoe lang hij het uithoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 21:47 #910976 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

RockinRein;203332 schreef : Mijn binnenspiegel is ook naar beneden gekletterd...

Net langs de forddealer geweest, en zo'n plakding gekocht. Vond het nog niet erg plakkerig ofzo. Maar misschien hard het nog wat uit ofzo?

Ik zal laten weten hoe lang hij het uithoud.


Ook naar beneden gekletterd doordat de auto in de zon heeft staan bakken? De binnenspiegel van jou een af-fabriek exemplaar of nadien erop geplakt doordat je ruit een keer vervangen is geweest? Die vraag stel ik om een beetje aan de weet te komen of de originele lijm (af-fabriek) inderdaad betere hechting geeft dan geplak van nadien (bijvoorbeeld doordat voorruit eens is vervangen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 21:58 #910979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Die van mij zit toch zeker al een jaar vast, met ruitenkit! gewoon zo'n zwarte van de automaterialenzaak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 22:41 #910984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Joris;203339 schreef : Die van mij zit toch zeker al een jaar vast, met ruitenkit! gewoon zo'n zwarte van de automaterialenzaak


Bij mij is de spiegel eraf gelazerd lauter doordat de auto in zon heeft staan bakken. De vorige verlijming had ik drie jaar geleden gedaan met Bison achteruitkijkspiegellijm. Ik denk dat die zeker nog wel een hele tijd zal hebben gehouden als ik de auto niet (zoals nu dus wel gebeurt is) in de zon had laten staan bakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets