Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2012 23:41 #910988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

Spurt;203336 schreef : Ook naar beneden gekletterd doordat de auto in de zon heeft staan bakken? De binnenspiegel van jou een af-fabriek exemplaar of nadien erop geplakt doordat je ruit een keer vervangen is geweest? Die vraag stel ik om een beetje aan de weet te komen of de originele lijm (af-fabriek) inderdaad betere hechting geeft dan geplak van nadien (bijvoorbeeld doordat voorruit eens is vervangen).


Het is niet de originele spiegel die erin zit, van het raam weet ik het niet.
Maar idd door het bakken in de zon is de lijm los gelaten.
Ik vond die plakker van Ford maar raar spul... Ik had verwacht een heel dun plaatje met hele sterke lijm, maar het was een beetje sponsig zacht spul, met niet heel sterke lijm erop... Toen ik hem erop had geplakt, en de spiegel bijstelde, bewoog het voetje nog... Maar we zullen zien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-07-2012 14:36 #911005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

RockinRein;203348 schreef : Het is niet de originele spiegel die erin zit, van het raam weet ik het niet.
Maar idd door het bakken in de zon is de lijm los gelaten.
Ik vond die plakker van Ford maar raar spul... Ik had verwacht een heel dun plaatje met hele sterke lijm, maar het was een beetje sponsig zacht spul, met niet heel sterke lijm erop... Toen ik hem erop had geplakt, en de spiegel bijstelde, bewoog het voetje nog... Maar we zullen zien!


Inderdaad sponsachtig zacht spul. Voelt niet solide aan vind ik. Ik durf de spiegel alleen met uiterste voorzichtigheid te verstellen. Eigenlijk durf ik de spiegel bijna niet aan te raken, bang dat die er af zal vallen. Die angst had ik bij de vorige verlijming, met Bison achteruitkijkspiegellijm, niet. Wel deed ik het verstellen van de binnenspiegel toen ook met de nodige voorzichtigheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2012 15:56 #911012 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
ik zweer bij de 2-componenten binnenspiegellijm van Loctite, het setje is duur (pakweg ?16) maar komt absoluut niet los, die van mij staat ook in de zon.

bijna onderaan de eerste pagina: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7824

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2012 16:23 #911015 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

AvdAkker;203373 schreef : ik zweer bij de 2-componenten binnenspiegellijm van Loctite, het setje is duur (pakweg ?16) maar komt absoluut niet los, die van mij staat ook in de zon.

bijna onderaan de eerste pagina: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7824


net even gekeken want dat bedrag klonk me bekend in de oren; dat is ook de lijm die ik gebruikt heb.

Dus in mijn eerdere bericht noemde ik Bison, maar dit moet loctite zijn.

Overigens, de binnenspiegel verstel je ??n keer en daarna nooit weer, toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-07-2012 16:38 #911017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

volvofiel;203376 schreef : Overigens, de binnenspiegel verstel je ??n keer en daarna nooit weer, toch?

Niet als je vader af en toe je auto jat :P

Voorlopig laat ik het lekker zo. Ik vind het niet erg solide, maar ben minder bang dat hij weer naar beneden komt vallen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2012 11:01 #911114 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

RockinRein;203378 schreef : Niet als je vader af en toe je auto jat :P


Twee binnenspiegels monteren :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2012 11:14 #911134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Mijn ex-vriendin stootte een keer met haar hoofd de binnenspiegel uit mijn 340 (geen idee hoe ze dat voor elkaar kreeg overigens :wtf2:), en toen heb ik bij CarGlass gevraagd of ze een idee hadden. Ze zijn er een kwartier ofzo mee bezig geweest, oude lijm eruit halen, nieuwe plakker erop, en het kostte me niets. En het zit nog steeds z??r goed vast! Dus als je het ?cht niet meer weet, hang een gevoelvol verhaal op bij CarGlass, en best kans dat ze je voor weinig of niets even willen helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2012 11:17 #911135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
Ik heb m'n hoofd echt al tig keer aan de binnenspiegel gestoten. Geen idee hoe precies, maar ik vermoed bij het pakken van spullen van de bijrijderskant vanaf bestuurderskant en dan iets te hoog terugbewegen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2013 23:24 #932474 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.

volvofiel;203212 schreef :
Die plakkertjes van de Ford-dealer hielden het bij mij een maand vol, zal waarschijnlijk ook komen omdat een of andere onbenul in de jaren '90 al eens de lijmresten hardhandig van de ruit heeft verwijderd (ruit is op de plek van de spiegelvoet helemaal mat geschuurd)


Vorig jaar een plakkertje van Ford toegepast voor de thans wederom afgevallen binnenspiegel. Bij het toepassen vorig jaar van dat Ford plakkertje had ik al mijn twijfels. Ik vond de spiegel nogal wiebelig op de ruit zitten. Thans kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dan dat dat Ford plakkertje geen aanrader is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-06-2013 14:42 #932516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnenspiegel kan hitte niet verdragen.
ik heb ondertussen alweer een jaar of 3, 4 geleden zo'n 3M spiegelbevestigings matje gemonteerd. dat zit nog steeds als een huis.

Dat werkt met een matje met daarin ge?mpregneerd een activator, en de eigenlijke lijm in een klein tubetje erbij. Je knipt eerst netjes het matje op maat van de spiegelbevestiging, en daarna smeer je die ruim in met de lijm. Leg het matje er netjes recht op, nog een beetje lijm erbij indien nodig. Aandrukken (je hoort een zacht krakend geluid!) en het zit vast.

enige nadeel t.o.v. de originele lijm is dat het niet doorzichtig is. Dus in plaat van dat je vanaf de buitenkant een metaalkleurig schijfje ziet zitten (de spiegelbevestiging) wordt het een zwart rondje. Hoe netjes dit is hangt er eigenlijk puur vanaf hoe netjes dat je het uitknipt :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets