Gereden zonder olie

Lees meer
28-03-2009 01:21 #767163 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Gereden zonder olie
1000 euro...?
Laten ze hem daar door een hartchirurg inbouwen ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2009 08:50 #767165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
Nee, hij word dan afgeleverd met gouden schroeven , moeren en bouten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2009 09:09 #767167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
Een monteur in een garage is er een dag mee bezig.
De oude motor eruit halen en andere erin hangen en aansluiten.
Reken op 8 uur maal 60 Euro ex. BTW en 250 Euro voor de motor.
Dan nog nieuwe olie, oliefilter, koelvloeistof, slangenklemmen, zeg 100 Euro.
Dan kom je op (8x60+100)x1.19+250=940 Euro.

Zelf een motor ophalen is al goedkoper.
Verbruiksmaterialen haal je bij een automaterialenzaak.
Als je alles zelf doet, betaal je geen uurloon en geen BTW.
Dat laatste is vaak de grootste kostenpost.

Voor 1000 Euro zou het bijna lonen met een donormotor naar
Frankrijk af te reizen, bij Dirk de motor te swappen en weer
naar Nederland te rijden. Met een LPG auto moet dat kunnen.

Voelt zich iemand geroepen mee te gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2009 09:50 #767177 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
Bedankt voor het aanbod Francois, maar ook al zou je het inbouwen geheel gratis doen, dan nog betaal ik de motor ? 200 euro + benzinekosten voor 2400km wat neerkomt op ongeveer 300-350 euro + rest =100 euro. Totaal is dat 600-650 euro... + het risico dat er iets fout kan gaan en het alsnog niet lukt.

De wagen is het gewoon niet waard. Ik heb hem nu 7 maanden en er zijn al ongeveer 10 dingen stuk gegaan in die tijd. Vorige week hoorde ik dat 1 van m'n remlichten het niet deed.. next thing... Uiteraard, dat moet een keer ophouden, maar ik vraag me af wanneer.

Mocht iemand een low-cost oude motor hebben liggen en hier met een LPG naar toe willen rijden dan zou ik het mooi vinden om deze wagen te redden (kosten voor mij uiteraard), maar ik wil er niet meer te veel aan spenderen, 300 euro max. Ik kan hier prima 2 mensen opvangen (zelfs 4, ik heb 2 2-persoons slaapbanken) voor een aantal dagen, uiteraard kun je dan ook een paar dagen vakantie er aan vast plakken met gratis onderdak...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2009 14:01 #767199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
@Fran?ois, waarom al die moeite doen als je het geld hier in Nederland veel effectiever kunt besteden aan het redden van (een paar) 1700's?

Auto is door zijn locatie + eigenaar gewoon reddeloos verloren.

Als ik zelf een garagebedrijf zou moeten runnen, zou er waarschijnlijk precies zo'n offerte uit komen rollen, als de eigenaar niets zelf kan/wil doen.

Ik heb destijds met mijn eigen 1700 bewezen dat het met contacten, handigheid en inzet mogelijk is om een (compleet in de soep gelopen) motorblok te vervangen voor een spreekwoordelijke bak bier, brandstofkosten voor het ophalen, en vloeistoffen. Maar dan moet je wel vieze handen durven maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2009 16:12 #767211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie

antiekeradio;96617 schreef : @Fran?ois, waarom al die moeite doen als je het geld hier in Nederland veel effectiever kunt besteden aan het redden van (een paar) 1700's?

Auto is door zijn locatie + eigenaar gewoon reddeloos verloren.

Als ik zelf een garagebedrijf zou moeten runnen, zou er waarschijnlijk precies zo'n offerte uit komen rollen, als de eigenaar niets zelf kan/wil doen.

Ik heb destijds met mijn eigen 1700 bewezen dat het met contacten, handigheid en inzet mogelijk is om een (compleet in de soep gelopen) motorblok te vervangen voor een spreekwoordelijke bak bier, brandstofkosten voor het ophalen, en vloeistoffen. Maar dan moet je wel vieze handen durven maken.


Ik ben bereid om vieze handen te maken, maar ik zie zelf op dit moment geen re?le mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen. Echter, Wouter, gezien de intonatie van je bericht ben ik benieuwd wat je graag zou zien dat ik zou doen + de hulp die je daar eventueel bij zou kunnen bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2009 09:04 #767347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
hallo Dirk,
beetje jammer om dit allemaal te lezen..
Ik hoop dat je hebt geleerd een aan een goeie auto toe bent die je ook de juiste aandacht gaat geven.
Ik wil je een voorstel doen omdat het me opvalt dat je nog steeds wil blijven rijden:
Jou auto is eigenlijk te ver heen om te herstellen, en jij bent ook nog beperkt door diverse zaken.Maar je hebt wel een rijk onderdelen wrak overgehouden., en ik heb een 1700 die nu 100% is en weg moet. Als jij mijn auto nou als dagelijke 1700 neemt, dan heb je de jouwe als donor. Je zit wel in Frankrijk, je hebt er niks - behalve deze site... Mocht je dan toch pech krijgen, dan kan je zelf slopen en met ons overleggen.
Als jij me belooft om never nooit meer lampjes, oliepijlstok, en spiegels te negeren ... dan mag je mijn wagen kopen. Dan beloof ik jou dat je een hele goeie 1700 gaat rijden.
Denk er over na, in augustus wil ik hem pas kwijt...
Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2009 09:05 #767706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie

racousho;96769 schreef : hallo Dirk,
beetje jammer om dit allemaal te lezen..
Ik hoop dat je hebt geleerd een aan een goeie auto toe bent die je ook de juiste aandacht gaat geven.
Ik wil je een voorstel doen omdat het me opvalt dat je nog steeds wil blijven rijden:
Jou auto is eigenlijk te ver heen om te herstellen, en jij bent ook nog beperkt door diverse zaken.Maar je hebt wel een rijk onderdelen wrak overgehouden., en ik heb een 1700 die nu 100% is en weg moet. Als jij mijn auto nou als dagelijke 1700 neemt, dan heb je de jouwe als donor. Je zit wel in Frankrijk, je hebt er niks - behalve deze site... Mocht je dan toch pech krijgen, dan kan je zelf slopen en met ons overleggen.
Als jij me belooft om never nooit meer lampjes, oliepijlstok, en spiegels te negeren ... dan mag je mijn wagen kopen. Dan beloof ik jou dat je een hele goeie 1700 gaat rijden.
Denk er over na, in augustus wil ik hem pas kwijt...
Groet Jeroen


Dag Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad jammer en ik had het graag anders gedaan, maar ik kan het helaas niet meer terugdraaien. Ik neem nu de volvo 360 van mijn vader over en kom met Pasen naar Nederland om deze op te halen.

Wel mooi trouwens dat je auto nu 100% is, hoe heb je het bokken er uitgekregen? Bij mij was het uiteindelijk ook een stuk minder (mogelijk ook door het koudere weer), maar bij volledig gas bokte ze nog wel.

Je te souhaite une bonne journ?e,

Dirk

P.S. Ik ben van plan om de stroomverdeler+bougiekabels+accu er uit te halen (mochten ze daar mee akkoord gaan bij de sloop) omdat deze net nieuw zijn. Evenals de wielen. Zijn er andere (kleine) dingen die nog de moeite waar zijn om er uit te halen en waar iemand belangstelling voor heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2009 13:39 #767718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
Het bokken was met de oude carb, nu heeft ie een vocht-filter, en Vpowerrrr...
Vol gas doe ik niet... is niet goed voor elke oude auto. Maar je kan makkelijk met 4 volwassenen door de bergen met 140km/u.
Olie verbruik? na 30.000km moest er ??n litertje in. Motor is top! Koud starten zonder choke lukt wel, klimt ie langzaam van 550 rpm naar 900 met warm draaien.
Er is ??n gouden regel die ik altijd toepas: nooit korter dan 30 minuten de motor draaien als ie nog koud is.
De rest is onderhoud, aandacht enz...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2009 22:19 #767877 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gereden zonder olie
bij 30.000 km olie bijvullen? wat voor verversingstermijn hanteer jij Jeroen?

(of is dat een totaal schatting)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets