× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

De circuitdag 360 zo goed als klaar

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2004 15:01 #625500 door V300 register
De circuitdag 360 zo goed als klaar is gemaakt door V300 register
Na vele uurtjes zwoegen tussen de biertjes door de afgelopen weekenden is de volvo 360 voor de aankomende circuitdag op zandvoort (29 april) bijna klaar.
2 weken geleden waren de stoelen aan de beurt. Het interieur is van achteren geheel gestript, waarna we enkele swift GS kuipjes hadden voorzien van de v360 stoelenrails.
Afgelopen weekend zijn de remklauwen gereviseerd en is de slijptol in de voorveren gezet. Allemachtig wat viel dat tegen! De bouten van de remzadels zijn afgedraaid waardoor we de schijven niet kunnen vervangen, ik heb 2 ontluchtingsnippels en 1 remklauw moeten vervangen..Na alle slechte ervaringen met de bouten van de voorwielophanging hebben we besloten om de cambervergroting maar te laten vervallen voor deze circuitdag.
Eervolle vermelding: het was erg fijn dat de mensen van volvo zo vriendelijk waren om ons een stel verenspanners te lenen. Hopelijk kan ik de foto's binnenkort toegestuurd krijgen, ik zal ze meteen posten.

Heeft er iemand trouwens nog een leuk idee voor race striping oid? Het leek ons wel leuk om het uiterlijk een beetje op te vrolijken..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2004 17:32 #656297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
is het voor de cup ? check www.z-a-c.nl/v360
en www.autopassion.nl . groet dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-04-2004 18:11 #656298 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Het is voor losse circuitdagen, voor de cup heb ik geen geld...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2004 19:10 #656299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Ik heb weer wat foto's van de 360 geupload voor wie interesse mocht hebben. De auto is klaar wat ons betreft, remmen zijn gereviseerd, alle filters vervangen, er zijn koelluchtleidingen naar de remschijven aangebracht (happers waar de mistlichten zaten). Verder zijn de stoelen en het interieur ook nog altijd af. We hebben er voor de veiligheid maar een sparco 3 puntsgordel in bevestigd.
De twee mooie witte racestrepen en gaasgrille trekken stukken meer aandacht dan het standaard uiterlijk . We hebben wat sponsoring in de vorm van helmen en race overalls geregeld bij indoorkartcentrum roosendaal dus we zijn er helemaal klaar voor. Als t weer zo klote blijft komen dr vast mooie spins/drifts op de foto's ;).

Hier de links naar wat gigantische foto's:
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/v20.JPG
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/v21.JPG
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/v22.JPG
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/v23.JPG
www.xs4all.nl/~ivan141/pics/360/v24.JPG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2004 01:08 #656300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Ziet er grappig uit, vooral die stoelen, was dit veel werk ? maar dat systeem om je schijven te koelen vind ik wel een beetje een hobby bob factor hebben. Zal gewoon enkele geperforeerde schijven voor kopen. Net zo veel werk en dat wel die stof kap aan de zij kant weg halen. maar voor de rest succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2004 12:50 #656301 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
ziet er erg goed uit!!!! vooral die kuipstoelen welk merk recaro/sparco?? en de kosten....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 00:43 #656302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Zo, ik heb de circuitdag overleefd, en de 360 is zonder schrammen uit 4 heats van 25 minuten gekomen. Best wonderbaarlijk als je zag hoe er gereden werd.

Ik zal eerst even de vorige posts beantwoorden:
De stoelen waren 1,5 dag werk, maar met ervaring kan het veel sneller. Het zijn de kuipjes van een huis tuin en keuken suzuki swift GS (geeneens een GTI, die heeft dezelfde kuipjes). Kosten: niet meer dan 50 euro op een willekeurige sloop, er staan zat van deze swifts.
De zijdelingse steun is niet enorm, maar ze zien er zeker leuk uit. Wij hebben de stoelenrails van de 360 overgezet op de swift stoelen en nog wat details verholpen betreffende de rugleuning(steunpunt zat vast aan rails, nu aan de stoel).
Woord van waarschuwing: Bij ons stonden de stoelen na afloop een beetje te ver naar voren voor t mooie, vergeleken met de standaard stoelen, ook komen ze iets hoger. Met een beetje denkwerk is het eerste probleem wel te verhelpen.

Wat de Hobby Bob factor van de brake ducts betreft: mee eens, maar ze werken wel, en zijn super goedkoop te maken. Ga maar na: geperforeerde schijven koelen nauwelijks beter, ze kunnen zelfs minder hitte opnemen en gaan sneller kapot. De bouten van de remzadels waren aan beide zijden afgedraaid dus kreeg ik de schijven niet eens los. De schutplaten kunnen inderdaad beter eraf, maar ik had geen zin om het hele zaakje weg te knippen.
Volgens mij deden de brake ducts goed hun werk, we reden op nieuwe goedkope remblokken op oude schijven met DOT4 remvloeistof met een droog kookpunt van ongeveer 220 graden. Absoluut niet ideaal, toch kreeg ik pas in de laatste heat last van fading na 15 a 20 minuten. Dat koele briesje zorgt ervoor dat de remmen tussen het afremmen door een beetje koeler worden dan gewoonlijk. Voor 7 euro en wat tiewraps ben ik wel tevreden. Je ziet er bijna niets van met de wielen erop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 00:44 #656303 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Mart de Rijke van de 360 geen modena cup reed ook mee met zn cup 360, en was absoluut 1 van de snelsten. Hij zei dat met een standaard 360 ongeveer 2:45 te rijden is op zandvoort, wij haalden ongeveer 2:47 inclusief druk verkeer (50+ autos op de baan) en veel stof/aarde op de baan door ongelukken. Een cup 360 doet het in 2:17. Ik heb al een paar foto's, die volgen in deze thread. Later zelfs nog wat filmpjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 00:52 #656304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-05-2004 02:47 #656305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Beste Ivan,

Ter info, hoe "voel" je fading op het circuit?
Met andere woorden, kun je het horen cq. voelen aan je rempedaal of je auto?
Ik vraag het puur uit interesse, ik heb voorlopig (lees het komende halfjaar) nog geen circuitplannen, maar als ik hard rem in de GLT, heb ik het gevoel dat de schijven wat krom zijn, de auto "wiebelt" dan wat van links naar rechts zonder echt een kant op te trekken, maar het geluid dat van de remmen voor afkomt klinkt in elk geval niet zoals het hoort (beetje woowoowoowoowoowoo)... en ik rem best vaak hard in mij GLT.
t Zou mij niet verbazen als de schijven flink ingevreten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets