× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

De circuitdag 360 zo goed als klaar

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 15:05 #656316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog fatsoenlijk kunt remmen! Ik denk namelijk dat je een waterlaagje tussen je schijven en blokken krijgt. Op die manier heb je minder wrijving, waardoor het remvermogen afneemt.

Bij de wasstraat staat altijd dat je een paar keer stevig moet remmen, zodat je dit effect kunt voorkomen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 15:07 #656317 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Als je remmen warm genoeg zijn, maakt dat niet uit... dan verdampt het water instantaan.

Lijkt het me nog steeds niet goed voor je schijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 15:53 #656318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
instantaan.. wauw waar haal je dat vandaan :-)

lijkt wel een duur soort metaal (ik heb een instantanium horloge... woehoeee)

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 16:32 #656319 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Ja... twas zomaar een ideetje, ik zat zojuist met het terugslagklepje in de slang naar de sproeiers te kloten, dat is stuk en hier in de buurt niet nieuw te krijgen. Nog maar half ontwaakt, kwam dat idee ineens in me op.
Ga nog eens op de sloop neuzen voor dat klepje en anders probeer ik het op te lossen met een "zwanenhals".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-05-2004 18:47 #656320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Luc: als je hier komt, dan krijg je zo'n klepje erbij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-05-2004 08:23 #656321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
eh wouter: uit het engels: instantly = instantaan in het nederlands. En het is idd wel een geinig woord, staat lekker duur. Maar mijn horloge is er niet van hoor, das van titaan ;-) (titanium dus eigenlijk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2004 12:11 #656322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Hoi,

Ik kom na lange tijd weer eens bij jullie buurten op t forum. De 360 staat op het moment op een caravan stalling te vertoeven tot begin volgend jaar. Lekker droge stalling is wel zo prettig. Ik ben ondertussen wel weer druk bezig om de verbeteringen voor volgend jaar aan te schaffen.

De volgende keer rolt de volvo dus rond op 15" ATS cupvelgen met 195/60-15 Advan A032R supersoft intermediate slicks. Heb net een deal gesloten voor de verstelbare rode koni's voor de voorkant, en uit engeland gaan zeer waarschijnlijk een set nieuwe achterschokbrekers komen (gewone, merk onbekend).

Aangezien we komend jaar meer rijders hebben is het budget ook wat groter. Als het meezit een setje goede remblokken en dot5.1 vloeistof voor de remmetjes, dan komen we ook wat fijner tot stilstand.

Verder gaat al het overtollige gewicht er straks echt af, de deuren ga ik leeghalen, en sinds ik een vriend heb die voor general electric werkt gaan er dus voor weinig lexaan ramen in als ik mn zin krijg

Je ziet het: grootse plannen, de 360 is nog niet vergeten!

groeten,

Ivan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2004 12:53 #656323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Ivan, waar heb je die koni's vandaan, kostdat, en zijn ze nog te koop daar?


Lexaan ramen; doe maar duur! Wel fijn trouwens mocht je een keer rollen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-10-2004 23:52 #656324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Lexaan kost best weinig, zolang je gewoon de basisplaten neemt en niet de gecoate (anti-kras bijv.). Denk er voor minder dan 50 euro mee klaar te zijn. De koni's heb ik op marktplaats gevonden, hij heeft geloof ik helaas niet meer sets te koop.
Zojuist op ebay de veiling voor de achterschokbrekers gewonnen...30 euro voor een setje nieuwe, altijd beter dan versleten oud spul.

Nu de plannen voor de wegligging zo'n beetje gereed zijn blijven alleen de motor en het diff over op mn verlanglijstje. Hoe kan ik meer vermogen uit de B200E krijgen zonder meteen veel geld kwijt te zijn?
Het open diff is ook niet zo leuk om mee te rijden...valt helaas weinig aan te doen, lsd's zijn niet zo makkelijk te vinden geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2004 05:39 #656325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Veel meer vermogen voor weinig geld is een illusie bij deze motoren.
Maar als je zelf handig bent : kleppen stellen, open luchtfilter (heb je waarschijnlijk al lang), katalysator (als je er een hebt, waarschijnlijk niet dus) verwijderen, en je bent zo'n beetje door de low-budget opties heen.
Blijft over : de aangezogen lucht zo koud mogelijk houden en zo weinig mogelijk bochten in het aanzuigkanaal maken.

Ik heb laatst een auto gezien die gewoon een luchtaanzuigslang had die pal achter de grille uitkwam. Halverwege die slang, zat, ingepakt en wel, het luchtfilter. En nu wordt het leuk : dat filter was een gewone K&N, een grote open pot, en meneer had daar gewoon een dikke slang over heen getrokken. De slang die voor het filter zat was flexibel en makkelijk te vervangen door een ietwat langer stuk slang. Als deze auto het circuit opgaat, wordt simpelweg de linkerkoplamp verwijderd en wordt de luchtinlaatslang "achter" die koplamp (die er niet meer is) vastgezet.
Op die manier trekt de motor zoveel mogelijk, en zou koud mogelijke, buitenlucht aan.
Dat scheelt allicht geen tientallen PK's, maar het scheelt wel en kost bijna niks.
Bovendien heb ik me laten wijsmaken dat 3 graden Celcius lagere temperatuur in de luchtinlaat ongeveer 1 Pk scheelt, en dat klopt ook wel.
Tis een vuistregel, maar tis wel makkelijk te controleren : mijn auto(s) trekken bij winters weer, met een lage luchtvochtigheid veel feller op dan bij bijvoorbeeld een drukkende zomerdag met onweer in de avond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets