× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

De circuitdag 360 zo goed als klaar

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2004 19:17 #656326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Dat auto's in de winter beter trekken merk ik met bijna alle auto's waar ik mee rij. Maar het gepiel met koude lucht levert echt nauwelijks winst op. Ik heb zelf ook de koplamp constructies in het echt gezien, ik ga wel een lamp scoren op de sloop tegen de tijd dat we ermee verder gaan. Moet alleen een betere buis tussen K&N filter en blok zien te maken, aangezien ik daar nog de standaardbuis voor gebruik.

Ik weet zelf dondersgoed dat prullaria als koudeluchtinlaten e.d. maar weinig opleveren, maar met details kan vaak al 10pk extra uit een blok worden gewurmd. De 360's in de cup zitten soms wel eens op 125pk, dat is toch een heel eind zonder nokkenassen/uitlaten en dergelijke middelen.

Heb net ook mn haynes handboek voor de volvo binnengekregen...1,50 heb ik ervoor betaald, het geld meer dan waard. Voor wie er nog geen 1 heeft, er staan er meer op ebay voor weggeefprijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2004 19:53 #656327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Okee....past een B21ET blok in een 360???
Meteen hardhandig aanpakken hoor. Ik wil t weten voordat ik m koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2004 03:12 #656328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Je hebt het toch niet over een blok dat in Born te koop staat???
"Passen" is wat anders dan goed lopend aan de praat krijgen, dat gaat heel veel werk zijn en heel creatief met ruimtegebrek omgaan (vanwege de turbo en evt. intercooler enzo), en ik vrees dat er nog een hoop werk gaat zitten in de kabelboom enzovoorts.
Ik heb er over gedacht, maar er vanaf gezien.
Lijkt me nog steeds een leuk project, en ik ken wel een garage vlakbij die me dr bij kan helpen (lees : uitvoeren als ik betaal), maar ik heb er op het moment geen geschikte auto voor, te weinig geld en veeeel te weinig tijd.
En als ik echt hard wil gaan spring ik gewoon in mn 850.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-10-2004 21:11 #656329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De circuitdag 360 zo goed als klaar
Het staat niet in Born..tis trouwens een B200ET blok. Ik ben helemaal gek op t idee van turbo power in de 360. Er zijn meer mensen met deze conversie, beetje creatief doen met ruimte lukt me denk ik wel. Ik maak me alleen zorgen over de electronica. Hoe zitten de kabelbomen op 360's in elkaar....Als ik de motor kabelboom kan omwisselen voor een 740 kabelboom zou dat wel redelijk eenvoudig zijn. Dan zit ik waarschijnlijk alleen met wat draden naar cockpit en contact om in elkaar te sjeffen.
Verder natuurlijk water en intercooler buizen creatief aanleggen, maar das geen ramp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets