× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Het Volvo 300 drift topic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2007 16:04 #672157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Zal ik eens een vraag stellen dan:

Wat is jullie favoriete drift techniek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2007 17:20 #672162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Tja, als ik heel eerlijk moet zijn.. Ik heb geen idee wat voor drifttechniek ik gebruik, of hoe je het zou moeten noemen :D

Ik gebruik in ieder geval NOOIT de handrem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2007 23:16 #672189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Dat komt, omdat je handrem gewoon voor geen kut werkt;). Handrem is best relaxt bij korte bochten, van doorgaans meer dan 90 graden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 02:23 #672202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
En dan nog :P goed driften doe je zonder handrem...

Snel omkeren doe je wel met de handrem. En daar geef ik je dan ook volledig in gelijk, mijn handrem werkt voor geen meter. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 12:33 #672211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
@Frits, leren ze je dat niet bij zo'n cursus dan? Feint-drift, power-over, clutch kick etc.??

Handrem heb ik ook nooit geprobeerd, ook niet voor een korte bocht. (en die van de 360 werkt wel prima ;)) Ik heb dan altijd zoiets, je hebt niet voor niets rwd.

Ik heb thuis nog wel een leuke dvd liggen, waarin een gekke Japanner alle drift technieken haarfijn uitlegt. En vervolgens met diverse auto's op circuit laat zien. "Drift Bible" heet die dan ook geloof ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 13:29 #672221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Als ik m'n mening daarover mag zeggen: ik vind het allemaal geblaat.. Populaire driftpraat.. Die drifbible heb ik ook gezien, maar ik wordt er niet warm van. Je leert niks van zo'n dvd. Je moet zelf achter het stuur stappen ;)

Ik zie alweer zo'n dude (die voor geen meter kan driften) aankomen met z'n bmw of 200 sx.. "Jow, mijn techniek is blablabla"

Feint drifting is driften op basis van gewichtstranser he? Dan is dat in ieder geval mijn manier ;) Ik gebruik de balans en wegligging van de auto om te driften.

Op de cursus geef je aan dat je advies wilt. Je kunt zoveel advies krijgen als je zelf wilt. Vervolgens laten ze je een rondje rijden zonder ??n woord te zeggen, om te kijken hoe je het doet. Het volgende rondje gaan ze adviezen geven, bv van, "probeer dit eens" of "je moet dit doen in geval van"

Ze gaan je niet lastig vallen met allerlei moeilijke termen waar je niets mee op schiet :P

Koppeling gebruiken is naar mijn idee zoiezo uit den boze. (zeker gezien ik er geen heb :D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 13:33 #672222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
En, je moet je auto er op afstellen... Dat maakt het echt een stuk makkelijker.. Beginnen bij het begin: banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 13:43 #672224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Voor je mening uitkomen mag altijd ;). Het is grotendeels ook populaire praat, maar heb toch wel enkele dingetjes uit die dvd weten te halen. Uiteraard moet je het zelf ervaren om het te begrijpen. Ennuh, "jow, mijn techniek is blabla" :D. Ik zeg heel eerlijk dat ik niet volwaardig kan driften, ik kan een bochtje glijden. Heel veel meer ook niet, het belangrijkste voor mezelf is dat ik voorlopig de bocht niet meer uitglijd.

De termen lijken me ergens makkelijk omdat je het dan gewoon een naam kan geven, in plaats van een heel verhaal om duidelijk te maken dat je de koppeling intrapt oid. Maar al met al vond ik het een vermakelijke dvd, en niet gek veel meer dan dat.

Ik moet trouwens wel zeggen dat je erg beperkt bent met een vario :hmmz2:. Geen handrem (mag ik hopen??), geen koppeling, geen blokkeren door terug schakelen, geen "fancy" tussengas acties.... Gewoon gooien, smijten en wat met je gas spelen. Wat het soms ook weer kinderlijk eenvoudig maakt, een simpel bochtje dan. :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 13:45 #672225 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
P.s., wat voor bandenmaat en spanning rijd jij voor en achter?

Heb ooit met een oude auto 2,1 bar voor en 2,7 achter gereden, weet niet of het heel slecht is, maar het gleed wel behoorlijk goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 14:33 #672232 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
zo eindelijk eens tijd om een reactie te geven...

allereerst mijn set-up:
195/60/14, koni rood verstelbaar op z`n hardst achter en 45mm blokjes, voor standaard schokbrekers en ingekorte veer-ring(afgeslepen), 100% sper (gelast diff dus).

wat het meest verschil maakt zijn de harde koni`s en de verlaging... voorkant soepel en achter mega stug. zeker op nat absoluut geen 100%sper nodig.

op droog zonder sper heb je algauw een binnenslippend wiel, of je moet heel hard gooien en smijten maar dat is niet (altijd) verantwoord. ik heb het sper gemaakt omdat ik wilde weten hoe het zou zijn op droog driften met sper. het leuke op droog is dat het heel gecontroleerd gaat en nooit verder doorslaat dan een te grote ongewenste hoek. hoe het is op circuit met hogere snelheid en meer ruimte om te gooien en te smijten (weight-shifting) weet ik niet.

op nat met een sper is een heel ander verhaal... de eerste keer was het rijden gewoon ENG! je hoeft maar naar je pedaal te kijken of de kont komt al een beetje. laat je gas los luisterd hij weer netjes, laat je hem komen is met gasdosering alles heel goed af te meten, geweldig dus!!

in de film drift-bible worden verschillende technieken besproken, maar eigenlijk komen ze op 1 ding neer: transporteren van gewicht om zodoende minder grip op de achterwielen te hebben. Ik vind dat het driften zoals in de driftbible niet op straat toegepast moet worden. wat ze namelijk willen leren is al voor de bocht haaks te staan, dat kan echt niet op de openbare weg. dus straat driften is in de apex van de bocht (halverwege zeg maar) je kont laten uitbreken, vind ik.

ik wil al tijden naar zo`n driftdag maar nog steeds niet gedaan. hoe moet het trouwens met gereedschap en extra banden/onderdelen? leg je die op een hoopje op de parkeerplaats?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets