× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Het Volvo 300 drift topic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 15:30 #672251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Hey Daniel, mooie set-up heb je. Voor mij lijkt een migdiff toch wel meer nadelen te hebben dan voordelen. Voor een dagelijkse auto dan.

En het haaks gaan voor de bocht, dat noem ik echt driften. Dacht ook dat juist dat het principe en moeilijke was.
Het straat driften is wat dat betreft in de regen goed te doen, afhankelijk van hoe groot je de hoek wil maken.

Toch vind ik dit niet "echt" driften, en daarom is het ook niet verantwoord op straat :D. Btje kwispelende kont en wat glijden is wel erg vermakelijk en verslavend trouwens :D:D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 17:46 #672257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Ik heb ongeveer 20 velgen + banden liggen..

Gumbanden:
155/70-13
155/80-13
165/70-13

Straatbanden:
185/60-14
195/50-15

Bandendrukken

Gummen:
Voor: 2.3
Achter: 4.5

Straat:
Voor: 2.5
Achter: 3.0

Uiteraard is dit niet altijd zo.. Soms rij ik ook 2.2 bar rondom. Qua banden is het maar net wat voor oude banden ik bij de garage kan meenemen.. Ik zorg er wel altijd voor dat ik goede (meestal michelin) voor heb liggen.

De vario is redelijk beperkt ja, zeker met dat 1.4tje :D Maar zo'n baantje als op de RDW rond driften is geen probleem.

@ Daniel: Klinkt erg goed, dat gelaste diff. Heb je er nou ook nog veel nadelen aan? Of valt dat mee? het wordt eens tijd dat ik ook met een lasapparaat aan de slag ga ;) Komt mooi uit, want de colleges zijn afgelopen, alleen nog tentames. Dat het wat minder praktisch is boeit me niet, zonnodig pak ik de fiets (doe ik trouwens al, omdat ik regelmatig de auto moet laten staan vanwege de bezine die ik niet kan betalen :D)

Overigens heb ik achter ook de Koni-load adjusters. Op zeer korte termijn wil ik het volgende nog gaan aanpassen:

Voor: OMP -4cm veren + Koni schokdempers
Achter: een heel stuk verlagen, ik moet nog uitmeten hoeveel precies, maar met die loadadjusters staat hij achterlijk hoog.
En een 100% sper natuurlijk

Ik hoop dit alles ook uiterlijk in Juli gedaan te hebben.. En dan weer een dagje driften, en een gooi doen naar de Licentie

Gereedschap, krik, banden etc kun je inderdaad gewoon daar ter plekke wegleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2007 18:16 #672260 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Ohja, bat betreft die slappe voorkant, je hebt helemaal gelijk hoor. Hoe stijver achter, en hoe slapper voor, deste meer overstuur. Maar ik wil toch mijn voorkant ook gaan aanpakken... Ik wordt niet goed van dat indirecte stuurgedrag, bovendien is roll ook hinderlijk.

Grtz.

Edit: wie weet is het een idee om met z'n 4-en naar dezelfde driftdag te gaan.. Zou echt vet zijn.

Pistonpen paultje wil ook wel waarschijnlijk.

Waarschijnlijk wel lastig te plannen qua data ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-06-2007 14:50 #672326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Ik krijg een vaste baan, dus die drift dag moet er zeker van komen!!! Wie weet krijg ik tegen die tijd ook nog een vriend mee.
Samen met hem ga ik komende donderdag kijken voor een 340 1.7 :).

Ennuh, Frits.... je kan maar banden genoeg hebben zeg!!! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-06-2007 20:44 #672463 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Hmmmm, ik deed weleens met behulp van de handrem driften. Dit inderdaad vooral bij kleine bochtjes.

Ook gewoon op wegligging. Met m'n 360's ging dit niet, met de 343 wel.

Met de 360 liet ik meestal het gas los waarna de auto naar voren dook, en dan het gas vol open, en daar ging hij. Daarna zo rond de 3000 ? 4000 toeren blijven en dan blijf hij mooi dwars.

Bij grote rotondes, in z'n 3de versnelling, kwam ik vermogen tekort. Dan trapte ik meestal de gas vol in en dan effe de koppeling aanraken. Meteen daarna flink corrigeren met het gas voordat hij doorschoot. Ging op gegeven moment perfect.


Ik moet wel eerlijk zeggen dat de 343 veeeeeel makkelijker dwars gaat dan de 360. 't lijkt wel of deze autootjes er speciaal voor gemaakt zijn. De 360 gaf wel veel meer uitdaging omdat je bijvoorbeeld nogal vaak te kampen kwam met onderstuur (knetterlink :humor:!!!).
Voor mij is dus de 360 een betere driftbak als de 343. Vooral omdat het daarmee ook moeilijker ging.

(oja Frits, ik heb trouwens net die 2 165/80/13 van Coertjens gekocht. Zijn dat goede banden om voorop te leggen? Hebben die meer grip dan die Ceat's nu voor liggen? Zo zal de achterkant wel een stukkie beter omgaan gok ik :groovy:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2007 09:39 #672488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
De 343 is achter zwaarder (en voor lichter) en zal daarom makkelijker dwars gaan vermoed ik :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2007 17:11 #672529 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Hoe zit het eigenlijk met zo'n DAFje? Gaat dat nog goed? Balans etc? Volgens mij is er niemand die met een DAF drift, of wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2007 19:09 #672535 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
met dafs wordt wel veel meegedaan aan slalom races enzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2007 20:01 #672539 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic

rwdstudent;28464 schreef : Hoe zit het eigenlijk met zo'n DAFje? Gaat dat nog goed? Balans etc? Volgens mij is er niemand die met een DAF drift, of wel?

Professioneel of wat?
Ik gooi hem ook wel eens dwars op nat wegdek, gaat prima (50-50 gewichtsverdeling). Droog is niet te doen :p

Ik zit er over te denken om mee te doen aan een driftdag (Papenburg), misschien als de 1400 erin ligt. Maar ik ben bang dat de DAF daar weer net iets te veel onder lijdt. (Dus liever in een BMW of Sierra bijv.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2007 20:46 #672545 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het Volvo 300 drift topic
Wat heet proffesioneel? :p

Droog gaat ook wel hoor, maar dan moet je echt smijten. Met mijn vario gaat het ook prima. Als je echt zuinig bent op je dafje, dan kun je er beter geen driftdag mee gaan rijden. Lijden doet hij er zeker onder. :D

Ik kan niet wachten tot m'n 340 weer wat verder aangepast is, en dan op naar de licentie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets