Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 15:49 #974238 door V300 register
Dan lekker met mijn 30 jaar oude 360 met kat en Grune Plakette naar Aken of Keulen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 17:38 #974239 door V300 register
Nou, lekker dan, sta ik met mijn C30 uit 2006, mét groene sticker...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 18:39 #974240 door Steven340

Lucluc;248997 schreef : nos.nl/artikel/2219691-duitse-steden-mog...selauto-s-weren.html

Steven, kom er maar in! :D


Nou heb daar toch niets te zoeken dus blijf zolang het kan lekker dieselen :crock:
En als ik in Rotterdam of Utrecht moet zijn pak ik m'n Rai Special wel ;)
Amsterdam mag ik er nog gewoon mee in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:05 #974248 door Mark Smeets
Ik denk dat Steven dit nieuws veel minder leuk vind:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belasti...elasting-2018---2020

de belasting voor diesel zonder roetfilter af fabriek gaat vanaf 2019 met 15% omhoog!
Oude diesel zullen dus snel verdwijnen, want totaal niet meer interessant qua kosten.

Daarnaast (in België):
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180227_03380394

Dieselprijs hoger dan benzine!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:09 #974250 door 16673-dummy
Dit is toch niet te geloven. Ik werk hard voor m'n centen en heb mijn diesel nodig om ook nog wat geld voor andere dingen over te houden. Word ik afgestraft door 15% extra belasting. En ik betaal al zoveel mrb!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:19 #974253 door Steven340
Laat ik nou nog een troef achter de hand hebben.
Ik rij nog in mijn diesel tot ongeveer Mei
Dan zal ook deze geschorst gestald worden. Ga namelijk verhuizen met m'n werk en woon ik ineens een heel stuk dichterbij, kan ik voortaan op de fiets.

Dan wacht ik rustig tot ze 40 jaar oud zijn, en hopelijk belastingvrij.
In de tussentijd zal ik in ieder geval m'n groene gaan restaureren als m'n 343 klaar is, die doe ik gewoon nooit meer weg. Betreft notabene een origineel Nederlands exemplaar.

Die blauwe is techniesch perfect alleen de carrosserie is een beetje krokant.
Zoals die nu is zal ik die ook niet wegdoen, dan beland hij vroeg of laat zeker op de schroothoop. Dus dat zal op den duur ook nog een project worden, maar dat zie ik dan wel weer, dan daarna mag die wel weg.

Als ze dan 40 jaar oud zijn, wordt het ineens wel en leuke hobbyauto.
Want welke gek bewaard nou oude diesels :rolleyes:
Tja, soms maar goed ook dat je zulke mafketels er tussen heb.
Blijft het Nederlandse cultureel erfgoed tenminste nog een beetje in stand, aangezien ik alle twee de overgebleven '85 diesels bezit van dus de "oude" facelift.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 21:24 #974254 door V300 register
Op zich vind ik die belastingverhoging eigenlijk nog niet zo slecht, je kunt dan voor jezelf de afweging maken of je de auto nog wilt blijven rijden of niet. Een veel betere maatregel in elk geval dan bepalen dat een oude diesel op bepaalde plaatsen niet meer mag rijden. Helaas is het nu en en, en meer betalen en minder wegen mogen gebruiken. Dat kan mijns inziens niet.

Gelukkig gaat de belasting van die nutteloze plug-in hybride auto's die in de praktijk nooit ingeplugd worden ook omhoog naar het normale tarief. Weer een stapje weg van de hype en een kleine stap richting wat je noemt 'gewoon normaal doen'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:25 #974255 door Mark Smeets
Roep dat niet te hard (@ Steven). Ik zie het nog wel gebeuren dat diesels helemaal verboden worden, ook ouder dan 40 jaar.
Volvo was vorig jaar de eerste, maar steeds meer merken kondigen aan geen nieuwe dieselmotoren meer te ontwikkelen. Volvo kondigde vorige week zelfs al aan ook geen nieuwe benzinemotoren meer te ontwikkelen.
Ik durf wel te stellen dat over 5 jaar er geen diesels meer verkocht worden, door toedoen van regelgeving!

Kijk maar eens terug hoe het leven 5 jaar geleden op autogebied was. In 2023 zullen we het weten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:35 #974260 door Steven340
Daar heb je wel gelijk in, laten we hopen dat het voor hobby auto's nog eenigsinds leuk blijft,
en mocht dat er inderdaad van komen dat oude diesels verboden worden zet ik m'n groene diesel wel in een museum en de blauwe als donor :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 21:55 #974262 door V300 register
Er zijn natuurlijk ook van die bedrijven die een leuke ombouw naar volledig elektrisch aanbieden voor oldtimers. Nu nog duur, maar ik ben er van overtuigd dat dat de komende jaren flink goedkoper zal worden.
Misschien niet de oplossing die je als liefhebber het liefste ziet, maar dan kun je in elk geval blijven rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets