× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: CVT koppeling afstellen + info werking

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2011 23:30 #877590 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: CVT koppeling afstellen + info werking
Een goede check om te kijken of het nodig is om de koppeling bij te stellen vind ik om een vulplaatje van 0,5 mm (de kleinste maat dus) tussen het vliegwiel en de frictieplaat proberen te steken, en als dit er tussen past beoordelen of het plaatje niet te stroef meegenomen wordt als je de aandrijfas met de hand verdraait.

Als het plaatje er stroef tussen gaat en duidelijk meegenomen wordt bij het verdraaien, weet je al dat je er zeker geen 0,5 mm vulplaatdikte tussenuit moet gaan halen (en eigenlijk is het dan niet nodig/zinvol om te gaan afstellen)

gaat ie er wel makkelijk tussen en blijft de as vrij draaien, probeer je het nog eens maar dan met een dikker plaatje, etc.

bij de 340 van mn vader kon 2,1 mm er nog tussendoor! daar was het dus hoognodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2011 11:31 #877833 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: CVT koppeling afstellen + info werking
Ik heb nu 190000 km op de teller staan, met de luchtspleet van 0,2 op het allerdunste vulplaats van 0,5 mm.

Ik wou de koppeling gewoon prefentief bij 2 ton laten vervangen (ook al is dat pas over 3 jaar)

Dom idee???? Of toch niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2011 12:30 #877839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: CVT koppeling afstellen + info werking
zou daar pas aan gaan denken als dat laatste plaatje van 0,5 er ook tussenuit moet. Nu het goed afgesteld is kan dat afhankelijk van je rijstijl, al of niet gebruik van caravan/aanhanger en kilometrage zomaar nog eens 5 jaar goed gaan. Volgens mij kun je het bedrag wat je hieraan zou uitgeven beter investeren in het koetswerk van die 340....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-06-2011 18:26 #877863 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: CVT koppeling afstellen + info werking
Dat is wel een heel subtiele hint Wouter :groovy:
Maar ik weet precies welk plek je bedoeld....

Ik heb hem dan wel helemaal opgeknapt, maar door de linkerbalk die er totaal niet uitziet blijft het ogen op een wrak. Ga, je dat ding vernieuwen (op de manier zodat je het niet ziet) heb je ineens een mooie wagen.

Ben trouwens ook begonnen de motorkap te spuiten, had nog 5 bussen liggen moet er nog 3 bijhalen en dan is dat ook klaar. Zonder vlekken zelf, das knap he met een spuitbus.

Maar dan controleer ik die koppeling gewoon over 5000km of meer tijdens een sleuteldag, dan zie ik het vanzelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets