schakelaar bij de pook?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2012 17:16 #909424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
yeehaa!works as designed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2012 22:43 #909435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Voor het inschakelen van de terugschakelkant van de emvk via het rempedaal moet je wel harder trappen anders werkt hij niet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2012 17:04 #909486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Dus als ik jullie reacties goed begrijp betekend dit dat het emvk goed werkt??

En dan moet ik alleen nog effe verder zoeken waarom die dan stationer slechter gaat lopen bij het in/uitschakelen van de bergremschakelaar zonder dat ik de rem intrap... (dus naar de vacuumslang voor het optrekkken/terugschakelen, die geen tegendruk tegendruk gaf...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2012 18:03 #909490 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Dat slechter lopen komt DOORDAT je EMVK goed werkt.De motor zuigt de leiding vacuum.De lucht die uit de leiding wordt gezogen (waardoor dus t vacuum ontstaat) wordt t inlaat spruitstuk in gezogen en heeft dus (tydelijk ) het zelfde effect als wanneer de motor ergens valse lucht aanzuigt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2012 19:06 #909493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Maar uit het stappenplan op de techniekpagina; Diagnose en storingzoeken aan de CVT; komt uit dat het opschakelvacuum niet goed werkt (bouwt geen druk op) dus dat is zowizo al niet goed.

Daarnaast heb ik op het forum gelezen dat bij stationair lopen het niet uit moet halen of je de bergremschakelaar in of uit heb staan, maar dat is nu niet het geval.. hij begint dan gewoon slecht te lopen.. en dat hoort niet.

Dus eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat je bedoelt met slechter lopen en dat dat juist normaal is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2012 20:57 #909501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
eventjes slechter lopen is normaal, als hij slechter blijft lopen heb je ergens een vacuumlek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2012 20:57 #909502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
hij moet/mag even stotteren en daarna normaal door lopen, maar als je geen tegendruk krijgt op die slang is het logisch dat het effect van de bergrem op het lopen van de motor blijvend is.

je moet de lekkage in het terugschakel vacuum circuit oplossen. dit kan zoiets simpels zijn als een losgeschoten slangetje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2012 18:40 #909542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
kijk dit wilde in even weten, zal laten weten als het gelukt is! Maar eerst effe tijd vinden om er verder naar te kijken en het probleem oplossen..:+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2013 21:33 #927174 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Auto uit winter stalling

Zo na maanden in de schuur is hij er weer uit gekomen. door weinig tijd heb ik nog niks kunnen doen aan het probleem dat de auto slecht opschakelt. Hij trekt vanuit stilstand goed op maar blijft daarna in hoge toeren zitten en schakelt slecht op. bergremschakelaar dan omzetten verlaagd het toerental aanzienlijk

Wel is tijdens de apk in november de carburateur juist afgesteld deze stond helemaal niet goed. Ook het emvk werkt zoals het hoort na controle.

Controle van slang A opschakelvacuum op de brug is tot nu toe uitgelope op helmaal niets, slang geeft geen tegendruk bij controle, maar er is onder de auto ook nergens een luchtlekkage te bekennen. zelfs niet door de compressor voorzichtig op de slang te zetten. Iemand een idee waar ik verder nog naar kan/moet kijken?

Ook bij als de auto tot stilstand komt schokt die een beetje als die heel zacht rijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-04-2013 21:49 #927277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schakelaar bij de pook?
Niet dat je het idee hebt dat ik je voor gek ga versijten,want dat is absoluut niet het geval maar vergissen is menselijk....


Zou het misschien kunnen zijn dat de schakelaar net andersom schakeld als dat jij denkt dat ie doet? Ik bedoel...hij staat "aan" maar jij weet niet beter dan dat ie "uit" staat en vice versa.

Trek de schakelaar eens los van de kabel en ga dan rijden. Als de auto dan wel netjes op- en terug schakeld heb je vvermoedelijk de werking verkeerd om begrepen...kan gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets