1.7 met variomatic
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Niels;249739 schreef : Beetje jammer want die kost je weer vermogen, heb je voor jan doedel die 1.7 erin gehangen :+
Een 1.7 moet je niet aanschaffen vanwege het extra vermogen t.o.v. een 1.4, dat scheelt slechts 10-15% wat je in de praktijk nauwelijks merkt omdat de 1.4 feller aanvoelt. Wat een 1.7 de moeite waard maakt is het extra koppel t.o.v. een 1.4, maar vooral ook de enorm fijne rustige motorloop van de 1.7 en het gunstige verbruik t.o.v. de 2-liter motoren.
Persoonlijk vind ik de 1.7 veruit de fijnste motor voor een 300-serie. Je hebt het gewicht, verbruik en lichtvoetige karakter van de 1.4, gecombineerd met het soepele laagtoerige gevoel van een 360.
Helaas hebben ze net als de variomatic en 360 wel zo hun specifieke kwaaltjes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Robert340;249713 schreef : Er bestaat wel een 440 of 460 1.8 CVT, maar hoe dat technisch precies zit weet ik niet.
Transmatic HTA (High Tech Automaat) heette dat. Met stalen riemen en een gesloten kast. Die hele dure 440 1.8 met zo'n CVT die bij Serva te koop staat is er zo eentje...
Wist ik ook niet, hoor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
De laatste zin in mijn bericht was dan juist wel weer serieus bedoeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
een Volvo-medewerker uit de buurt. Was een 340GL 1.7 injection. Waarschijnlijk nooit
geleverd omdat die teveel in het vaarwater van de 2.0 zou komen met zijn 102pk en 140Nm.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als er een membraam lek is, blijven de toerentallen naar mijn weten te hoog. De auto schakelt dan als het ware niet goed op.
Een 340 CVT maakt inderdaad redelijk wat toeren op de snelweg, maar bij constante (legale) snelheden zeker niet buitensporig veel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.